HAWAII POKÉ och BASTARD BURGERS förstärker Solna Centrum

Nu är det bekräftat att populära hälsokonceptet Hawaii Poké och prisbelönta burgarhaket Bastard Burgers förstärker Solna Centrums matutbud. Den fräscha poké bowl restaurangen och den innovativa norrländska streetfoodkedjan slår upp dörrarna innan sommaren.

Solna Centrum har välkomnat ett antal nya koncept det senaste året med öppningar av Saga of Scandinavia, Ego Barbershop, Change Lingerie, Distriktstandvården, och nu senast Lidl. Ytterligare två mycket populära matkoncept, Hawaii Poké och Bastard Burgers ansluter nu och förstärker centrumets matutbud ytterligare. De beräknas öppna senare under våren.

Hawaii Poké öppnar på Inomhustorget på plan 0. Deras fräscha och sunda poké bowl koncept speglar de autentiska smakerna av Hawaii genom marineringsmetoden man utövar.

– Vi ser framemot att etablera Hawaii Poké i Solna Centrum då vi tror på lägen där det finns ett starkt dagligt flöde och mycket kontor. Dessutom tror vi att Solna Centrum attraherar en medveten publik som är sugna på ett större utbud av hälsosam och lättillgänglig fastfood. Vi tror att detta läge blir en fin brygga mellan innerstan och norrort, berättar Susanne Wallman, delägare och etableringsansvarig Hawaii Poké Stockholm AB.

Bastard Burgers slår upp dörrarna i Postgången med sitt härliga streetfoodkoncept. Grundidén är att servera den godaste streetfoodburgaren, både vegetariska och köttbaserade, genom väl utvalda och kvalitativa råvaror.

Solna Centrum är ett välbesök centrum med många matgäster både under lunch och middag. Vi känner att det finns en stor efterfrågan på ett riktigt bra streetfoodställe. Ett naturligt val helt enkelt, säger Simon Wanler, medgrundare och VD på Bastard Burgers.

Med flera nya koncept i centrum fortsätter Solna Centrum att utveckla sitt starka mat och serviceutbud för närboende och kontor i området.

Vi fortsätter att förstärka vårt mat- och restaurangutbud ytterligare med två starka och trendiga restaurangkoncept, säger Veronica Sjövik Sten, Centrumchef, Solna Centrum. Detta är särskilt välkommet i takt med att våra besökare som arbetar i eller i direkt anslutning till centrum växer kraftigt.

Det blir Hawaii Pokés åttonde restaurang i Stockholms län och Bastard Burgers fjärde.

Veronica Sjövik Sten, Shopping Center Manager, Solna Centrum
Tel : +46 (0)76 525 57 41
E-mail : veronica.sjoviksten@urw.com

Amelie Argenti, Communication Manager Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield
Tel : +46 (0)76 525 56 06
E-mail : amelie.argenti@urw.com

Om Solna Centrum

Solna Centrum är ett köpcentrum beläget i hjärtat av Solna. Här finns ca 120 butiker, caféer och restauranger samt ett starkt livsmedelsutbud i form av Ica, Hemköp och Lidl. Här finns även ett brett serviceutbud med bland annat tandläkare, vårdcentral, bibliotek, banker och servicekontor. Solna Centrum har öppet sju dagar i veckan och nås enkelt med tunnelbana, buss eller tvärbana såväl som med bil eller cykel. Ägare till Solna Centrum är fastighetsbolaget Unibail-Rodamco-Westfield, www.urw.com.

För mer information se: www.solnacentrum.se.

Vi ser framemot att etablera Hawaii Poké i Solna Centrum då vi tror på lägen där det finns ett starkt dagligt flöde och mycket kontor. Dessutom tror vi att Solna Centrum attraherar en medveten publik som är sugna på ett större utbud av hälsosam och lättillgänglig fastfood. Vi tror att detta läge blir en fin brygga mellan innerstan och norrort
Susanne Wallman, delägare och etableringsansvarig Hawaii Poké Stockholm AB.
Simon Wanler, medgrundare och VD på Bastard Burgers.
Vi fortsätter att förstärka vårt mat- och restaurangutbud ytterligare med två starka och trendiga restaurangkoncept. Detta är särskilt välkommet i takt med att våra besökare som arbetar i eller i direkt anslutning till centrum växer kraftigt.
Veronica Sjövik Sten, Centrumchef, Solna Centrum