INFERNO ONLINE GAME COURT ÖPPNAR I TÄBY CENTRUM

Fredagen den 24 januari slår gaming- och e-sportföretaget Inferno Online upp dörrarna till sin nya Game Court i Täby Centrum. Inferno Onlines nya premiumkoncept skapar nya möjligheter för Täby Centrum att locka fler gaming- och e-sportentusiaster till centret och därmed förstärka den generella kundupplevelsen.

Genom Inferno Online Game Court etableras en naturlig mötesplats och en möjlighet att skapa fler evenemang och aktiveringar i Täby Centrum. Med hjälp av det populära varumärket förstärks centrumets butiks- och upplevelsemix ytterligare och medför att Täby Centrum kan erbjuda besökare fler högkvalitativa nyheter och aktiviteter.

“E-sport expanderar snabbt och vi ser en allt större efterfrågan bland våra besökare av upplevelser som erbjuder nya och spännande inslag. Därför känns det nu otroligt roligt att kunna välkomna Inferno Onlines koncept till oss, vilket vi tror och hoppas kommer kunna ta kundupplevelsen i Täby Centrum till nästa nivå.”, säger Martin Lindgren COO, Unibail-Rodamco-Westfield Nordic.

Gaming-kulturen och E-sporten har under senare tid börjat flytta in i de stora arenorna och är nu en global miljardmarknad. Världens största gaming-center, Inferno Online, som sedan 15 år tillbaka finns vid Odenplan i Stockholm expanderar nu för att utöka tillgängligheten för användarna.

“Inferno Online är ett välkänt internationellt varumärke inom gaming som står för autenticitet och hjärta. Vi är stolta över att få vara en del av den här kulturen som idag finns i många målgrupper, mitt i våra vardagsliv. Samarbetet med Täby Centrum ger oss möjligheten att närma oss kunderna både fysiskt och digitalt med daglig aktivering.”, säger Marcus Huber, CEO Esportal.

Öppningen äger rum i Täby Centrum fredagen den 24 januari och IO Game Court kommer att ha öppet alla dagar i veckan mellan 10.00-21.30. För mer information, vänligen läs mer på www.tabycentrum.se.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Linda Jensen, Centrumchef Täby Centrum
Telefon: 076 - 525 55 86
E-mail: linda.jensen@urw.com

För mer information om Unibail-Rodamco-Westfield, vänligen kontakta:
Amanda Larsson, Communication Manager Nordics
Telefon: 076 - 525 56 06