Jobbmässa för unga kommer till Täby Centrum 8 oktober!

Under året har Unibail-Rodamco-Westfield arrangerat tre jobbmässor i sina köpcenter tillsammans med de lokala kommunerna och Arbetsförmedlingen, riktat åt unga. I våras hölls jobbmässor i Westfield Mall of Scandinavia, i samarbete med Solna Centrum, Nacka Forum samt Fisketorvet i Köpenhamn. Mässorna syftar till att koppla samman lokala arbetsgivare och unga arbetssökande. Konceptet har hittills i år skapat mer än 200 nya arbetstillfällen.

Jobbmässan som äger rum den 8 oktober riktar sig till arbetssökanden i åldern 18-30 år arrangeras i samarbete med Täby Centrums hyresgäster och leverantörer, Arbetsförmedlingen, Täby kommun och Unibail-Rodamco-Westfield. Utöver att möta potentiella arbetsgivare får de unga hjälp med att skriva och putsa sina cv, ta cv-foton och även prata med och få råd av Arbetsförmedlingen.

– Vi är förväntansfulla när mässan nu äntligen kommer till Täby Centrum. Intresset har varit stort och köerna har ringlat långa när vi arrangerat våra jobbmässor i Westfield Mall of Scandinavia, Nacka Forum och Fisketorvet, säger Linda Jensen, centrumchef i Täby Centrum.

Att få arrangera en jobbmässa som skapar arbetstillfällen för ungdomar och personer utanför arbetsmarknaden på det här sättet har visat sig ligga helt rätt i tiden. Vi är stolta över att kunna bidra med denna språngbräda ut i arbetslivet, säger Gunilla Jernberg, Director of Human Resources & CSR, Unibail-Rodamco-Westfield.

Jobbmässan i Nacka Forum, som arrangerades i samarbete med Nacka Kommun och Arberstförmedlingen, resulterade i hela 174 nya anställningar. Drygt ett 20 tal lokala företag var representerade vid samtliga jobbmässor och representerade ett brett spann av tjänster och verksamheter, däribland McDonalds, Kommunen och Dressman.

Fakta:

Vad: För tredje året i rad organiserar Unibail-Rodamco-Westfield jobbmässor i sina nordiska köpcentrum. Satsningen är en viktigt del i Unibail-Rodamco-Westfields hållbarhetsarbete ”Better Places”.

Arrangörer: På Unibail-Rodamco-Westfields initiativ, och i nära samarbete med arbetsförmedlingen och kommunerna i Täby, Solna, Nacka samt Köpenhamns kommun i Danmark, anordnas kurser och möten mellan jobbsökande ungdomar, Unibail-Rodamco-Westfields hyresgäster och leverantörer i centrum.

När: 8 oktober, kl 12.30 -16.30

Var: Täby Centrum

För mer information om URW for Jobs vänligen besök: www.tabycentrum.se

För ytterligare information:

Linda Jensen, Centrumchef Täby Centrum
Tel. 076 525 55 86, E-mail: linda.jensen@urw.com

Annika Molander, Communication Manager Nordics
Tel. 076 525 56 06, E-mail: annika.molander@ext.urw.com

Om Täby Centrum

1968 uppfördes Täby Centrums första del, den senare delen byggdes 1991 och sedan 2011 har Täby Centrum moderniserats i olika etapper. Täby centrum är idag en av Sveriges största köpcentrumanläggningar med en uthyrningsbar yta om 78,000 kvadratmeter. Centrumet har 220 butiker, restauranger och caféer samt två livsmedelsbutiker. Här finns även en biograf samt andra tjänster som bank och post. Den omfattande utvecklingen stod klar under våren 2015 och numera finns totalt 260 butiker. Anläggningen är ett regioncentrum och besökarna kommer från hela Storstockholm. Täby Centrum ägs av Unibail-Rodamco-Westfield - www.tabycentrum.se