Jobbmässor i samtliga Unibail-Rodamco-Westfield köpcentrum i Norden

För tredje året i rad organiserar Unibail-Rodamco-Westfield jobbmässor i sina nordiska köpcentrum. I nära samarbete med Arbetsförmedlingen och kommunerna i Solna, Nacka och Täby i Sverige, samt Köpenhamns kommun i Danmark, anordnas kurser och möten mellan jobbsökande ungdomar, URWs hyresgäster och leverantörer i centrum.

Under tidigare år har Mall of Scandinavia och Nacka Forum anordnat jobbmässor som en del av Unibail-Rodamco-Westfields ambitiösa hållbarhetsprogram Better Places 2030. I år, för första gången, kommer fyra jobbmässor att arrangeras i samtliga av gruppens nordiska centrum med event i Täby Centrum, Nacka Forum, Mall of Scandinavia, i samarbete med Solna Centrum, samt Fisketorvet i Köpenhamn.

–  Unibail-Rodamco-Westfield har en viktig ambition som världsledande aktör inom kommersiella fastigheter och shopping destinationer att förmedla arbetstillfällen till ungdomar och personer utanför arbetsmarknaden, säger Gunilla Jernberg, Director of Human Resources & CSR, Unibail-Rodamco-Westfield. Våra nordiska köpcentrum är bland marknadens mest besökta och vi värderar den position vi har där vi kan agera som katalysator till det första jobbet.

Ett antal butiker och restauranger såväl som leverantörer av olika tjänster till de olika centrumen, från underhållning till logistik, har anslutit sig till initiativet och kommer att delta i jobbmässorna.
Mer information om varje enskild jobbmässa samt detaljer kring hur man ansluter finns på varje enskild köpcentrums hemsida. Datumen för jobbmässorna är som följer:

- Nacka Forum: 14 mars 2019
- Mall of Scandinavia & Solna Centrum: 19 mars 2019
- Fisketorvet: 9 April 2019
- Täby Centrum: Under hösten 2019

Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield
+46 (0)73 350 60 10, lars-ake.tollemark@urw.com

Amelie Argenti, Communication Manager Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield
+46 (0)76 525 56 06, amelie.argenti@urw.com

Unibail-Rodamco-Westfield har en viktig ambition som världsledande aktör inom kommersiella fastigheter och shopping destinationer att förmedla arbetstillfällen till ungdomar och personer utanför arbetsmarknaden.
Gunilla Jernberg, Director of Human Resources & CSR, Unibail-Rodamco-Westfield
Gunilla Jernberg, Director of Human Resources & CSR, Unibail-Rodamco-Westfield