Monica Söderberg ny Head of Leasing Nordic

Unibail-Rodamco har utsett Monica Söderberg till ny Head of Leasing i Norden. Monica har jobbat för Unibail-Rodamco sedan mars 2014. Nu har Monica fått förtroendet att axla rollen som Head of Leasing och kommer därmed att vara huvudansvarig för uthyrningen i hela den nordiska portföljen.

Monica Söderberg har sedan mars 2014 arbetat med uthyrning som Key Account Manager för Unibail-Rocamco med ansvar för några av företagets största kunder. Innan dess kom Monica närmast från fastighetsbolaget Hufvudstaden senast med titeln förvaltningschef. Monica har, förutom sin gedigna bakgrund och breda erfarenhet från fastighetsbranschen, en mastersexamen inom juridik och examen som ekonom från Stockholms Universitet.

– Monica har lång erfarenhet från den svenska fastighetsmarknaden och är redan idag en stor tillgång för Unibail-Rodamco. Jag är övertygad om att hon nu kommer ta sig an sin nya roll på ett utmärkt sätt som kommer gynna bolaget, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco. Vår uthyrningsstrategi har varit mycket framgångsrik, och vi ser fram emot att med Monicas hjälp fortsätta den utvecklingen, säger Lars-Åke Tollemark.

Monica tillträdde sin tjänst den 11 november. Förutom att leda det nordiska leasingteamet blir hon även en del i bolagets nordiska ledningsgrupp. Hon efterträder Thomas Schelin.

Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco
+46 (0)73 350 60 10, lars-ake.tollemark@unibail-rodamco.com

Madeleine Castenvik Holt, Communication Manager Nordic, Unibail-Rodamco
+46 (0)76 525 56 06, madeleine.castenvik@unibail-rodamco.com

About Unibail-Rodamco
Created in 1968, Unibail-Rodamco SE is Europe’s largest listed commercial property company, with a presence in 12 EU  countries, and a portfolio of assets valued at €35.7 billion as of June 30, 2015. As an integrated operator, investor and developer, the Group aims to cover the whole of the real estate value creation chain. With the support of its 2,085 professionals, Unibail-Rodamco applies those skills to highly specialized market segments such as large shopping centers in major European  cities and large offices and convention & exhibition centers in the Paris region.
The Group distinguishes itself through its focus on the highest architectural, city planning and environmental standards. Its long term approach and sustainable vision focuses on the development or redevelopment of outstanding places to shop, work and relax. Its commitment to environmental, economic and social sustainability has been recognized by inclusion in the DJSI (World and Europe), FTSE4Good and STOXX Global ESG Leaders indexes.
The Group is a member of the CAC 40, AEX 25 and EuroSTOXX 50 indices. It benefits from an A rating from Standard & Poor's and Fitch Ratings. For more information, please visit our website: www.unibail-rodamco.com