Nacka Forum välkomnar Sturehofs Matmarknad!

Nacka Forum fortsätter utveckla framtidens handel- och mötesplats tillsammans med aktuella aktörer. Torsdag 10 mars välkomnar fastighetsägarna den kvalitetsstämplade krog- och matproducenten Sturehofs Matmarknad till Nacka Forum. Genom sitt beprövade koncept ska aktören göra det enkelt för Nackaborna att köpa med sig kvalitetsvaror och middagskassar hem för en matupplevelse i hemmaköket.

Nacka Forum arbetar konsekvent för att utveckla en plats vars innehåll bidrar till upplevelsen för besökarna. Som nästa steg i arbetet tar nu fastighetsägarna en uppskattad aktör från Stockholms klassiska restaurangscen till Nacka. På plats kommer besökarna få ta del av Sturehofs färdiglagade middagsupplevelser för hemmet. Aktören har sedan tidigare en framgångsrik och mycket uppskattad matmarknad hos fastighetsägarens Täby Centrum.

• Vi är glada över att kunna välkomna Sturehofs Matmarknad till Nacka Forum. Svenska Brasserier genom Sturehof är välkända för att leverera mat av högsta kvalité och det känns bra att kunna erbjuda våra besökare matupplevelser på denna nivå hos oss, säger Marie Larsson, centrumchef i Nacka Forum.
  • Vi ser fram emot att erbjuda Nackaborna ett enkelt sätt att sätta guldkant på tillvaron. Från butiken kommer de att kunna köpa med sig en vällagad middagsupplevelse från Sturehofs kockar som de kan servera i sitt eget hem med mindre än 15 minuters tillagning, säger Therese Roos, Butikschef Sturehofs Matmarknad.

Sturehofs Matmarknad flyttar in i Atrium på plan 0.

Klara Nygren
klara.nygren@urw.com

Unibail-Rodamco-Westfield är världens främsta utvecklare och förvaltare av flagshipdestinationer,med en portfolio värderad till 54.5 miljarder euro 31 december 2021, fördelad med 86% inom handel, 6% inom kontorslokaler, 5% inom utställnings- och konferenscentrum och 2% inom service. Bolaget äger och driver för nuvarande 85 köpcentrum, varav 53 är flaggskeppdestinationer i Europas och USA:s mest dynamiska städer. Genom att närvara på två kontinenter och i tolv länder, erbjuder Unibail-Rodamco-Westfield en unik plattform för handelsföretag och andra varumärken att verka genom att konstant skapa nya och exceptionella upplevelser för besökare. Med hjälp av sina 2 800 professionella medarbetare, unika meritlista och expertis har Unibail-Rodamco-Westfield en ideal position att generera överlägset värde och utveckla projekt i världsklass. Unibail-Rodamco-Westfield utmärker sig för sin hållbarhetsagenda ”Better Places 2030”, som sätter ambitionen att skapa bättre platser som respekterar de högsta miljömålen och bidrar till bättre städer. Unibail-Rodamco-Westfield är listad på Euronext Amsterdam och Euronext Paris, med en sekundär listning i Australien genom Chess Depositary Interests. Bolaget innehar en BBB+ rating från Standard & Poor’s, samt en Baa2 rating från Moody’s. För mer information, vänligen besök www.urw.com, eller besök vårt mediagalleri via https://mediacentre.urw.com. Håll dig uppdaterad om gruppen på Twitter @urw_group, Linkedin @Unibail-Rodamco-Westfield och Instagram @urw_group.

Vi är glada över att kunna välkomna Sturehofs Matmarknad till Nacka Forum. Svenska Brasserier genom Sturehof är välkända för att leverera mat av högsta kvalité och det känns bra att kunna erbjuda våra besökare matupplevelser på denna nivå hos oss.
Marie Larsson, centrumchef i Nacka Forum