Nya Westfield Mall of Scandinavia lanseras med bred marknadsföringskampanj i Europa

Idag presenterar Unibail-Rodamco-Westfield

Come Together-kampanjen, som presenteras med den klassiska Beatles-hiten med samma namn, hyllar Westfield som shoppingdestination. Westfield-upplevelsen går långt utöver bara shopping: Westfield-destinationerna är platser där människor kan träffas, umgås och skapa minnen.

Konsumenternas förväntningar har förändrats i snabb takt. Idag vill de ha en upplevelse snarare än bara ett smidigt köp. Som det enda globala varumärket för shoppingdestinationer illustrerar Come Together-kampanjen vårt löfte om att erbjuda inte bara den bästa detaljhandelsmixen utan också det bästa inom restauranger, fritid, underhållning, tjänster, design och evenemang, säger Myf Ryan, CMO Europe and Group Director of Brand and Strategic Marketing för Unibail-Rodamco-Westfield.

En viktig del av kampanjen är den nya varumärkesfilmen som är regisserad av den svenske filmregissören Fredrik Bond. I filmen, som utspelar sig i ett Westfield-center, får vi följa ett antal personer som sveps med i en smittsam energi som får dem att sjunga och dansa till The Beatles ikoniska låt. Den lekfulla koreografin i kombination med en ny och modern version av låten, resulterar i en underhållande film som förkroppsligar vad 'Come Together' betyder. Här är länken till filmen: https://vimeo.com/358836638/a64c167afa

I samband med filmen kommer tre annonser att lanseras som representerar olika konsumenter som delar upplevelser och erfarenheter. Annonserna stödjer de viktigaste pelarna för Westfield destinationerna där mode, underhållning, matupplevelser och familj för tillsammans människor:

Where Supermums & Superheroes Come Together

Where Trends & Tech Come Together

Where Style & Flavours Come Together

Kampanjen är framtagen av BETC och inspireras av Westfields erbjudande. Marknadsföringskampanjen startar i slutet av september i både i tryck, digitalt, sociala medier och utomhus.

För att markera lanseringen kommer varje nytt Westfield-center att bjuda in till en livekonsert, den första av många unika shoppingupplevelser. Utöver det kommer invigningen av Westfield Mall of Scandinavia också att bjuda på många överraskningar i samarbete med centrumets butiker som kommer att ha specialerbjudanden, och massor med aktiviteter och upplevelser på plats.

Nya tjänster för att ge besökare den bästa möjliga upplevelsen kommer att introduceras i alla köpcentrum. Lojalitetsprogrammet, med erbjudanden, nyheter och event kommer att ha namnet Westfield Club och kommer att uppgraderas med nyheter under 2019/2020.

För mer information om Unibail-Rodamco-Westfield, besök www.urw.com

Lista över medverkande i Unibail-Rodamco-Westfield kampanjen ‘Come Together’:

Kund:

-          Unibail-Rodamco-Westfield

Kreativ byrå

-          BETC

Lokal kreativ byrå

-          Granath

Mediebyrå:

-          Carat

Rebecca Wenngren, Hill+Knowlton Strategies
rebecca.wenngren@hkstrategies.com

För mer information om Unibail-Rodamco-Westfield, vänligen kontakta:
Amelie Argenti, Communications Manager Nordic
amelie.argenti@urw.com

Idag presenterar Unibail-Rodamco-Westfield (URW) sin första paneuropeiska marknadsföringskampanj. Under namnet ”Come Together” är kampanjen en del i lanseringen av varumärket Westfield som sker på tio shoppingdestinationer runtom i Europa. I Sverige är det Westfield Mall of Scandinavia som lanseras.