Ponggruppen öppnar i Westfield Täby Centrum hösten 2023

Som ett nästa steg i att stärka upp matutbudet kommer Ponggruppen att öppna i Westfield Täby Centrum under hösten 2023. Unikt för den här restaurangen är att den innehåller samtliga fyra Pongkoncept; den traditionella buffén som kommer att ligga ut mot torget samt en egen Pong foodhall med de tre koncepten Pong Express, Pong Sushi och Noodle House by Pong.

Det är nu klart att Ponggruppen, som erbjuder asiatiska smaker, kommer att öppna en restaurang i Westfield Täby Centrum under hösten 2023. Lokalen är över 500 kvm och unikt för den här restaurangen är att den innehåller samtliga fyra Pongkoncept: den traditionella buffén med närmare 150 sittplatser samt en egen Pong foodhall med de tre koncepten Pong Express, Pong Sushi och Noodle House by Pong. I foodhallen kommer det finnas ca 70 sittplatser.

Westfield Täby Centrum arbetar kontinuerligt för att utveckla och stärka upp sitt utbud inom mat-, underhållning- och shoppingupplevelser. Ponggruppen, som är ett familjeägt bolag, har sedan tidigare närmare 30 restauranger i Stockholm och Uppsala med ett flertal olika asiatiska koncept - allt ifrån snabbmat till kinesisk fine dining under namnet Waipo.

”Vi är väldigt glada över att Ponggruppen har valt Westfield Täby Centrum som nästa steg i sin tillväxt, efter framgången med deras restaurang i Westfield Mall of Scandinavia. Med buffékonceptet ut mot torget och Pong foodhall med ytterligare tre koncept, tror vi verkligen att restaurangen kommer att uppskattas av besökarna”, säger Louise Bergqvist, Director of Leasing Unibail-Rodamco-Westfield, Northern Europe

”Det är en dröm att få etablera sig i Westfield Täby Centrum. Ponggruppen har sedan tidigare ett samarbete med Westfield Mall of Scandinavia som vi uppskattar enormt. Vi ser verkligen fram emot denna etablering, som också sker under året då Ponggruppen fyller 20 år", säger Michael Zhan, CEO Pong AB

Restaurangen kommer att öppna på plan 0 vid entré C, bredvid Melanders och The Body Shop.

Isabelle Holgård
Communications Manager Nordics
isabelle.holgard@urw.com

Om Unibail-Rodamco-Westfield
Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 78 köpcentrum i 12 länder, varav 45 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besök årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 52 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 31 december 2022).

URW är en engagerad partner i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam. URWs’ stapelaktier är noterade på Euronext Paris (Ticker: URW), med en sekundär notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody's.

För mer information, besök www.urw.com

säger Michael Zhan, CEO Pong AB