Snart öppnar S2 - en Eatertainment destination i Westfield Mall of Scandinavia med underhållning och 14 högaktuella aktörer inom restaurangkoncept

I slutet av februari öppnar S2 i Westfield Mall of Scandinavia, en Eatertainment destination med 14 spännande och högaktuella aktörer inom restaurangkoncept. Några av de som öppnar är Raamen Noodles & Rice av Adam & Albin, Stella Pizza av Jonas Lagerström, Nū med Martin Friberg, SEN Street Kitchen och STEKT Burger & Stuff. Totalt erbjuds ca 650 sittplatser inne och ute, tillsammans med en scen som håller hög teknik och en storbildsskärm som ger förutsättning för både VM matcher och storskaliga event.

Unibail-Rodamco-Westfield fortsätter utveckla framtidens handel- och mötesplatser med människan och upplevelsen i fokus. I februari öppnar en ny mat- och underhållningsdestination med en total yta på ca 1700 kvm i Westfield Mall of Scandinavia: S2 – Stjärntorget 2. Öppningen sker tillsammans med Space Development Group (SDG), som sedan tidigare har etablerat de urbana och sociala matkoncepten K25 på Kungsgatan och Teatern i Skanstull. Konceptet S2, som går under den nya genren Eatertainment, är en mötesplats som kombinerar ett starkt utbud inom mat och dryck tillsammans med underhållning. 14 olika aktörer inom spännande och högaktuella restaurangkoncept, bland andra Raamen Noodles & Rice av Adam & Albin, Stella Pizza av Jonas Lagerström och det asiatiska konceptet Nū med Martin Friberg.  S2 ger en unik möjlighet för mindre aktörer att presentera sitt utbud och kommer även att erbjuda asiatiska smaker från både SEN Street Kitchen och Bing Wang, indian street food från Little India, kebab från By Döner, STEKT Burger & Stuff samt Teso Sushi.

S2 kommer att ha totalt ca 650 sittplatser ute och inne. En stor scen finns på plats med avancerad teknik, två läktare och en storbildsskärm som ger förutsättning för VM matcher och olika typer av framträdanden som DJ och live karaoke. Det är en plats för storskalig underhållning likväl som mindre, spontana aktiviteter.

• Det är fantastiskt roligt att äntligen kunna berätta om vår nya mat- och upplevelsedestination, S2! Tillsammans med vår samarbetspartner SDG ser vi fram emot att till våren kunna presentera en helt ny mötesplats i Westfield Mall of Scandinavia genom ett socialt, stilfullt och välsmakande koncept. Med den nya Eatertainment destinationen uppdaterar vi vårt utbud inom både mat och underhållning och har möjlighet att attrahera en ny publik, säger Sofia Rundström centrumchef i Westfield Mall of Scandinavia.
  • Vi är oerhört glada över denna satsning och det samarbete vi har med Unibail-Rodamco-Westfield. Det här är ett storskaligt projekt - matdestinationen S2 blir unik och överträffar allt vi gjort tidigare när vi kombinerar restaurang och underhållning genom att bygga in spännande underhållningslösningar som till exempel en stor scen med storbildsskärm och 7st karaokerum i olika teman, säger Ricard Constantinou, Space Development Group

S2 beräknas öppna i mitten av februari, på plan 1 i restaurangområdet Dining Plaza. De aktörer som hittills är planerade till öppningen:

• Bing Wang
  • By Döner kebab
  • Little India, Indian Street Food
  • Mangal B.B.Q
  • Nū – Martin Friberg
  • Panini Play
  • Raamen Noodles & Rice - Adam & Albin
  • SEN Street Kitchen
  • STEKT. Burger & Stuff
  • Stella Pizza – Jonas Lagerström
  • Teso Sushi

Isabelle Holgård
isabelle.holgard@urw.com

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 80 köpcentrum i 12 länder, varav 45 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besökare årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 55 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 30 juni 2022).

URW har åtagit sig att delta i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URW:s stapelaktier är noterade på Euronext Amsterdam och Euronext Paris (Ticker: URW), med en andra notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody's.

För mer information, besök www.urw.com

säger Sofia Rundström centrumchef i Westfield Mall of Scandinavia
säger Ricard Constantinou, Space Development Group