Sveriges första Porsche NOW öppnar i Nacka Forum

Närmare sommaren öppnar Din Bil Sveriges första Porsche NOW genom en pop-up i Nacka Forum. Porsche NOW är en del av Porsches nya Future Retail-strategi, där målsättningen är att nå ut till nya, yngre målgrupper, men också till sina befintliga kunder. Pop-upen kommer att öppna på plan 0, mitt emot SATS.

Närmare sommaren öppnar Din Bil en Porsche NOW pop-up i Nacka Forum, vilket blir den första i Sverige. Porsche NOW är en del av Porsches nya Future Retail-strategi, där målsättningen är att nå ut till nya, yngre målgrupper, men också till sina befintliga kunder. Konceptet erbjuder en intim och interaktiv försäljningsmiljö för Porsche, där besökare kan interagera med varumärket, fordon och produktexperter i en unik miljö.

”Vi på Porsche inom Din Bil är stolta över att introducera Porsches innovativa pop-up koncept, där människan och upplevelsen står i centrum. I en tid av urbanisering blir stadskärnorna allt viktigare, och vår strategi är att komma närmare kunderna genom en levande lokal med kontinuerliga marknadsaktiveringar. Porsche NOW är en viktig del i att närma oss både våra befintliga och nya kunder i Nacka med omnejd, och det är vår brygga till det nya Porsche Center som ska byggas i Nacka. Vi ser fram emot att skapa minnesvärda upplevelser för alla som besöker oss”, säger Victor Dahl, Märkeschef Porsche inom Din Bil

I butiken kommer besökare kunna uppleva bilar, Porsche Drivers Selection, se erbjudanden från Porsche Exclusive Manufaktur och använda virtual reality-appar.

”Vi ser fram emot att få erbjuda ett så prestigefullt varumärke som Porsche hos oss i Nacka Forum och att få vara med i introduktionen av det nya konceptet på den svenska marknaden. Vi tror att konceptet kommer bli uppskattat hos våra besökare och öppningen blir också en möjlighet för Porsche att nå ut med sitt varumärke till familjer i en inspirerande miljö med ett naturligt starkt besöksflöde”, säger Louise Bergqvist, Director of Leasing, URW Northern Europe

Butiken kommer att finnas på plan 0, mitt emot SATS. Möjligheten att provköra bilar kommer finnas, till en början är det Porsche Taycan men vilka modeller som finns för provkörning kommer att variera under tidens gång.

Isabelle Holgård
isabelle.holgard@urw.com

Om Unibail-Rodamco-Westfield

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 72 köpcentrum i 12 länder, varav 38 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besök årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 2.5 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 50 miljarder euro till 86% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 31 december 2023).

URW är en engagerad partner i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URWs’ stapelaktier är noterade på Euronext Paris (Ticker: URW), med en sekundär notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody's.

För mer information, besök www.urw.com

Victor Dahl, Märkeschef Porsche inom Din Bil
Louise Bergqvist, Director of Leasing, URW Northern Europe