Täby Centrum blir förstahandsvalet för världspremiären av upplevelsekonceptet TIDO

Täby Centrum storsatsar och utökar sitt utbud inom underhållning och upplevelser. Den globala aktören Emersion, som ligger bakom några av världens mest framstående attraktioner inom VR och AR, kommer till Täby och lanserar nu för allra första gången ett helt nytt koncept – Tido. Hit välkomnas besökare i alla åldrar för att ”Eat, Play, Watch”. Tido öppnar i Täby Centrum den 25 november.

Täby Centrum blir först ut för världspremiären av upplevelsekonceptet Tido. Företaget bakom storsatsningen är Emersion, som tidigare lanserat några av världens främsta nöjesattraktioner runt om i världen. Tido-konceptet har utvecklats med utgångspunkt i att skapa en modernt underhållningscentrum dit familjer, vänner eller kollegor kan komma för att upptäcka det senaste inom Casual Street Food, VR/AR och Social Gaming.

– Det är verkligen roligt att vi på Täby Centrum är först ut med att erbjuda det allra hetaste inom upplevelser och underhållning. Tido erbjuder ett helt nytt helhetskoncept, som verkligen kommer att bli ett starkt komplement till vårt nuvarande utbud och vi ser verkligen fram emot att kunna erbjuda våra besökare den här fantastiska upplevelsen, säger Veronica Sjövik Sten, centrumchef i Täby Centrum.

– Förväntningarna är höga och det ska bli så roligt att slå upp dörrarna och visa vad vi arbetat på i lång tid. Det bästa med Tido är att det är för ALLA typer av grupper. Ta med kompisgänget, familjen eller kollegorna för mat, dryck och framtidens sociala underhållning. Världens roligaste VR och AR spel, mat på mästerkocksnivå, busig personal, härlig atmosfär, samt de godaste drinkarna i Stockholm. Vi ser fram emot att träffa alla! Jag lovar att det här är något du inte vill missa, säger Sara Strömgren, VD Tido.

Konceptet är uppbyggt utifrån de tre grundpelarna ”Eat, Play, Watch”. Inom begreppet ”Eat”, erbjuds Tido-besökaren att ta del av fantastisk Casual Street Food, där menyn utvecklats av mästerkocksdeltagaren Fredrik ”Master” Jonsson.Konceptet ”Play bjuder på eklektisk underhållning och det senaste inom VR och AR medan ”Watch” möjliggör för gästerna att kika på sport, e-sport och annan underhållning. Den långsiktiga planen är att vidareutveckla konceptet och lansera fler Tido-destinationer världen över under de närmaste åren.

Tido slår upp dörrarna onsdagen den 25 november klockan 10.00. För ytterligare information, vänligen besök http://täbycentrum.se

Amanda Larsson

Amanda.larsson@urw.com

Veronica Sjövik Sten, centrumchef i Täby Centrum
Förväntningarna är höga och det ska bli så roligt att slå upp dörrarna och visa vad vi arbetat på i lång tid. Det bästa med Tido är att det är för ALLA typer av grupper. Ta med kompisgänget, familjen eller kollegorna för mat, dryck och framtidens sociala underhållning. Världens roligaste VR och AR spel, mat på mästerkocksnivå, busig personal, härlig atmosfär, samt de godaste drinkarna i Stockholm. Vi ser fram emot att träffa alla! Jag lovar att det här är något du inte vill missa!
säger Sara Strömgren, VD Tido