TÄBY CENTRUM FÖRST UT – HÄR ÖPPNAR BONTI SIN FÖRSTA FYSISKA BUTIK I ETT KÖPCENTRUM

Fredagen den 28 augusti välkomnar Täby Centrum barn-och babybutiken Bonti till portföljen. Butiken, om cirka 250 kvadratmeter, blir Bontis första etablering i ett köpcentrum och landets tredje fysiska butikssatsning. I den nya butiken välkomnas kunder att inspireras och shoppa loss bland ett stort utbud av barnartiklar och babytillbehör från välkända varumärken.

Som ett led i att möta efterfrågan bland en stor del av Täby Centrums kunder, välkomnas nu Bonti till den redan ansenliga listan av butiker. Bonti öppnade sin allra första butik redan år 1991 och har idag, 30 år senare, blivit en populär och aktad aktör bland tusentals småbarnsföräldrar runt om i landet. Fredagen den 28 augusti öppnar de upp dörrarna till sin tredje butik och väljer då för första gången någonsin att satsa på en etablering i ett köpcentrum.

– Det känns väldigt roligt att Bonti väljer att satsa och öppna en helt ny butik hos oss i Täby Centrum. Vi har det kundunderlag som krävs och vi ser därför att Bonti kan bidra till att leverera ett starkt kunderbjudande och det där lilla extra för våra besökare här i Täby Centrum, säger Veronica Sjövik Sten, centrumchef i Täby Centrum.

– Vi är oerhört exalterade och förväntansfulla inför vår butiksöppning i Täby Centrum. Butiken blir den första med Bontis nya uppdaterade butikskoncept. Butiken bjuder på en inspirerande miljö med ett stort sortiment av baby- och barnartiklar från noggrant utvalda varumärken. I butiken kommer det även finnas ett brett utbud av barnvagnar och bilbarnstolar för att ge kunden möjlighet att komma in och klämma och känna, säger Caroline Flinck, butikschef i Täby Centrum

I den nya butiken kommer Bonti att erbjuda alltifrån barnvagnar, bilstolar, inredning till barnrummet, skötartiklar, amningsprodukter, leksaker, babykläder och mycket annat. Bonti arbetar aktivt med att hitta produkter som kommer att hålla länge, oavsett om det gäller barnvagnar, babykläder eller leksaker. Bonti erbjuder ledande varumärken i segmentet och noga utvalda mindre leverantörer.

Bonti flyttar in på plan 0, mellan Bik Bok och Newbie. Portarna öppnar upp för allmänheten fredagen den 28 augusti klockan 10.00.

Amanda Larsson

Amanda.larsson@urw.com

Det känns väldigt roligt att Bonti väljer att satsa och öppna en helt ny butik hos oss i Täby Centrum. Vi har det kundunderlag som krävs och vi ser därför att Bonti kan bidra till att leverera ett starkt kunderbjudande och det där lilla extra för våra besökare här i Täby Centrum.
Veronica Sjövik Sten, centrumchef i Täby Centrum
Vi är oerhört exalterade och förväntansfulla inför vår butiksöppning i Täby Centrum. Butiken blir den första med Bontis nya uppdaterade butikskoncept. Butiken bjuder på en inspirerande miljö med ett stort sortiment av baby- och barnartiklar från noggrant utvalda varumärken. I butiken kommer det även finnas ett brett utbud av barnvagnar och bilbarnstolar för att ge kunden möjlighet att komma in och klämma och känna.
Caroline Flinck, butikschef i Täby Centrum