UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD ERBJUDER GRATIS HEMLEVERANS OCH ”PERSONAL SHOPPING” FRÅN ALLA SINA SVENSKA KÖPCENTRUM

I tider av avstånd lanserar Unibail-Rodamco-Westfield en gratis hemleverans där kunderna hos Westfield Mall of Scandinavia, Täby Centrum, Nacka Forum och Solna Centrum genom en egen Personal Shopper får sina shoppingkassar smidigt och tryggt plockade och levererade - utan extra kostnad. Satsningen är ett steg i att kunna underlätta handel på distans i rådande tider.

Som ett led i att fortsätta leverera ett starkt kunderbjudande lanserar nu Unibail-Rodamco-Westfield en gratis hemleveranstjänst från alla sina svenska handelsplatser. Genom att ringa eller maila in sina önskemål, får kunderna vägledning och personliga tips från kunniga Personal Shoppers som i sin tur ser till så att varorna betalas, packas och skickas hem till kunden på ett tryggt och smidigt sätt. Varorna levereras till önskad adress inom två mils avstånd från respektive handelsplats och för de kunder som själva önskar hämta upp sitt paket, men ändå hålla avstånd, kan paketen även plockas upp vid respektive centrums pick-up-point.

• Vi arbetar ständigt för att optimera vårt kunderbjudande och leverera en flexibel shoppingupplevelse. Givet den rådande situationen vill vi bidra till att underlätta för våra kunder att fortsättningsvis ta del av våra handelsplatsers generösa utbud – oavsett om de väljer att göra det fysiskt eller på distans, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Unibail-Rodamco-Westfield-Nordics

Beställningar kan göras från handelsplatsernas samtliga butiker med undantag för livsmedel, apotek och andra motsvarande verksamheter som kräver särskilda tillstånd eller innehar andra begränsningar. För att även erbjuda kunder hemleverans av mat har fastighetsbolaget även inlett ett samarbete med leverantören Wolt, som nu till exempel även levererar hämtmat från många av Täby Centrums olika restauranger och caféer.

För ytterligare information om tjänsten, vänligen besök respektive köpcentrums hemsida.

Amanda Larsson
Amanda.larsson@urw.com