Unibail-Rodamco-Westfield hjälper unga i Sverige och Danmark ut i arbete

Unibail-Rodamco-Westfield hjälper unga i Sverige och Danmark ut i arbete för femte året i rad - med jobbmässor i partnerskap med de kommuner vi verkar i: Solna, Täby, Nacka och Köpenhamn. Digitala mässor i flera dagar genomförs i Westfield Mall of Scandinavia och Westfield Täby Centrum medan mässorna i Nacka Forum och Fisketorvet Köpenhamn är under en dag och på plats i centrumen. Jobbmässorna har blivit en uppskattad satsning internt i vårt bolag likväl som externt i det lokala näringslivet, bland hyresgäster och jobbsökande och har genererat flera hundra jobbtillfällen.

För femte året i rad genomför Unibail-Rodamco-Westfield initiativet ‘URW for jobs’ i samtliga nordiska centrum: Westfield Mall of Scandinavia, Westfield Täby Centrum, Nacka Forum och Fisketorvet. ‘URW for jobs’ genomförs i nära samarbete med de kommuner vi verkar i: Solna, Täby, Nacka, Värmdö och Köpenhamn och är del av Unibail-Rodamco-Westfields ambitiösa hållbarhetsagenda ‘Better Places 2030’. Syftet med initiativet är att föra samman arbetssökande med det lokala näringslivet och köpcentrumens hyresgäster. I Westfield Mall of Scandinavia och Westfield Täby Centrum är jobbmässorna digitala och pågår i flera dagar medan mässorna i Nacka Forum och Fisketorvet är på plats i centrumen. Efter flera lyckade år bakom sig, har jobbmässorna blivit en viktig och uppskattad satsning, såväl internt som bland det lokala näringslivet, hyresgäster och jobbsökande. De senaste årens jobbmässor har genererat flera hundra jobbtillfällen till följd av satsningen.

På årets mässor får arbetssökande möjlighet att ansöka till företag inom både privat och offentlig sektor och dessutom få värdefull hjälp, både med sin ansökan och förberedelser inför arbetsintervjun. Rekryterande chefer med flera års erfarenhet ställer upp och hjälper besökarna med individuell CV-granskning.

"Vi vill bidra till långsiktigt hållbara samhällen där URW for jobs är ett viktigt initiativ för oss att arbeta tillsammans med andra aktörer i det lokala samhället där vi har våra centrum och vara en katalysator för nya jobbmöjligheter. Genom vår kunskap och vårt fantastiska nätverk, bidrar vi tillsammans till ökad integration i samhället genom att förmedla jobb och lotsa jobbsökare på vägen och ge dem ökad kunskap och insikt i konsten att söka jobb", säger Gunilla Jernberg, Director of Human Resources & CSR, Unibail-Rodamco-Westfield Northern Europe

Datum för respektive jobbmässa:

• Westfield Mall of Scandinavia: 7-12 februari på www.urwforjobs.se
  • Westfield Täby Centrum: 16–21 mars på www.urwforjobs.se
  • Nacka Forum: 15 februari i Nacka Forum
  • Fisketorvet: planerad i maj

Mer information om varje enskild jobbmässa publiceras löpande på respektive köpcentrums hemsida och på www.urwforjobs.se

Isabelle Holgård
isabelle.holgard@urw.com

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 80 köpcentrum i 12 länder, varav 45 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besökare årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 55 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 30 juni 2022).

URW har åtagit sig att delta i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URW:s stapelaktier är noterade på Euronext Amsterdam och Euronext Paris (Ticker: URW), med en andra notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody's.

För mer information, besök www.urw.com