UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD INTRODUCERAR LIVESHOPPING - MÖJLIGGÖR DIGITAL SHOPPING I KÖPCENTRUM

Som ett led i att underlätta handel på distans testar nu fastighetsbolaget Unibail-Rodamco-Westifeld ett för branschen helt nytt digitalt format. För första gången bjuder köpcentrumjätten in sina besökare till en helt ny digital liveshoppingupplevelse, där de genom livesända shoppingevent ges möjligheten att på distans shoppa loss från två av Stockholms mest omtyckta köpcentrum - Westfield Mall of Scandinavia och Täby Centrum. Dessutom får kunden sina shoppingkassar gratis hemlevererade.

Tillhörande en bransch som traditionellt har en utgångspunkt i fysisk konventionell handel, tar nu fastighetsbolaget Unibail-Rodamco-Westfield ett kliv in i den digitala världen och bjuder för första gången in sina kunder till en livesänd digital shoppingupplevelse. Med start tisdagen den 2 juni direktsänds shoppingevent i Westfield Mall of Scandinavia och Täby Centrum, där en rad olika influencers turas om att bjuda in till en härlig stund av gemenskap och shoppinginspiration. Under eventets gång kan kunder ställa frågor, få tips samt interagera med ambassadörerna och andra eventdeltagare. Genom en enkel beställning via telefon eller mail kan kunderna välja och vraka bland butikernas utbud och dessutom få sina shoppingkassar gratis hemlevererade.

– Liveshopping är ett innovativt och spännande verktyg för att förbättra kommunikationen med och komma närmare våra kunder, speciellt i tider som dessa. Vi vill alltid fortsätta att utmana oss själva med syftet att leverera en flexibel och inspirerande shoppingupplevelse för våra kunder – såväl fysiskt som på distans, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Unibail-Rodamco-Westfield Nordics.

Liveshoppingsatsningen kommer att pågå under en treveckorsperiod, med start tisdagen den 2 juni. Varje vecka är det nya ambassadörer som hostar liveeventen, varigenom uppkopplade följare får ta del av profilernas personliga shoppingfavoriter. Beställningar med hemleverans kan göras från Täby Centrums och Westfield Mall of Scandinavias samtliga butiker med undantag för livsmedel, apotek och andra motsvarande verksamheter som kräver särskilda tillstånd eller innehar andra begränsningar. Hemleverans erbjuds till adresser inom en radie av två mil från respektive köpcentrum. Varorna kan vid önskemål även hämtas upp vid respektive centrum.

För ytterligare information om liveshoppingsatsningen, vänligen besök:

Amanda Larsson

Amanda.larsson@urw.com

Liveshopping är ett innovativt och spännande verktyg för att förbättra kommunikationen med och komma närmare våra kunder, speciellt i tider som dessa. Vi vill alltid fortsätta att utmana oss själva med syftet att leverera en flexibel och inspirerande shoppingupplevelse för våra kunder – såväl fysiskt som på distans.
Lars-Åke Tollemark, Managing Director Unibail-Rodamco-Westfield Nordics