UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD OCH SVENSKA BRASSERIER INLEDER SAMARBETE

Unibail-Rodamco-Westfields tre största stockholmsköpcentrum blir det självklara valet när restaurangkoncernen Svenska Brasserier för första gången satsar på ett helt nytt pop-up-format. Under tre tillfällen under september och oktober öppnar Stockholms Matmarknad, en del av Sturehof, tillfälliga butiker i Westfield Mall of Scandinavia, Täby Centrum samt i Nacka Forum - med målsättningen att tillgängliggöra hållbart producerad mat av högsta klass, i form av färdiga middagskassar i premiumsegmentet.

Att på ett enkelt och tillgängligt sätt kunna handla, laga och njuta av mat av högsta kvalitet är grundbulten i det koncept som besökare till Westfield Mall of Scandinavia, Täby Centrum och Nacka Forum kommer att kunna testa på under pop-up-turnén, som Svenska Brasserier med Stockholms Matmarknad i spetsen sätter i verk under hösten. Grönsaker från Svenska Brasseriers odling vid Ulriksdals Värdshus, färsk fisk direkt från Sturehofs och Stockholms Matmarknads egen fiskebåt och egenproducerade varor är typiska exempel på vad som kommer att erbjudas.

– Det känns väldigt roligt att Svenska Brasserier och Stockholms Matmarknad väljer att testa på ett fysiskt butiksformat i tre av Unibail-Rodamco-Westfields köpcentrum. Vi har ett brett och köpstarkt kundunderlag som har ett stort intresse för mat och livsstil, vilket gör att det här samarbetet till en bra match, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Unibail-Rodamco-Westfield Nordics.

– Vi ser fram emot att visa upp Sturehofs middagskassar för nya kunder i Solna, Täby och Nacka. Det är områden som vi levererar till redan idag och vi vet att det finns ett stort intresse för våra produkter. Med våra middagskassar får man en väldigt god middag med mindre än 15 minuters matlagning. Att de ofta innehåller fisk som kommer från vår egna fiskebåt eller grönsaker från vår egna trädgårdsodling visar också på den hållbara inriktning som gör våra middagskassar unika, säger Niklas Johansson, VD Svenska Brasserier.

På plats i respektive centrum kommer Stockholms Matmarknad bland annat att erbjuda sina färdigkomponerade middagskassar - som kunden kan köpa med sig på plats eller få levererade hem till dörren. Stockholms Matmarknad kommer att finnas på plats enligt följande tider:

Täby Centrum: 24 - 27 september
Westfield Mall of Scandinavia: 1 - 4 oktober
Nacka Forum: 8 - 11 oktober

För ytterligare information, vänligen besök:

Amanda Larsson

Amanda.larsson@urw.com