Unibail-Rodamco-Westfield storsatsar på att skapa jobbtillfällen för unga arbetssökande

För fjärde året i rad arrangerar Unibail-Rodamco-Westfield jobbmässor i alla sina nordiska köpcentrum. I ett nära samarbete med Arbetsförmedlingen och kommunerna i Solna, Nacka, Täby och Köpenhamn anordnas möjliggörande möten mellan unga jobbsökande och köpcentrumens hyresgäster. Satsningen är en del i Unibail-Rodamco-Westfields fortlöpande arbete att bidra till långsiktigt hållbara samhällen.

fastighetsbolaget för fjärde året i rad jobbmässan URW for Jobs i alla sina nordiska köpcentrum. Efter tre lyckade jobbmässor i bagaget har satsningen blivit en viktig och uppskattad insats, såväl bland hyresgäster, jobbsökande som internt. Under de tre gångna åren har URW for Jobs generat hundratals jobbtillfällen runt om i de olika kommunerna.

”Våra nordiska köpcentrum är några av marknadens mest besökta destinationer. Om vi kan använda den här positionen till att agera katalysator för nya jobbmöjligheter, är detta givetvis något som vi vill fortsätta med. Satsningen ligger dessutom helt i linje med vår hållbarhetsvision – att bidra till långsiktigt hållbara samhällen.” säger Gunilla Jernberg, Director of Human Resources & CSR, Unibail-Rodamco-Westfield Nordics.

I år får mässbesökare möjlighet att träffa en rad olika intressanta och inspirerande gästföreläsare. Bland andra Josef Fallesen, den 26 åriga tech-investorn bakom Businesspodden. Jenz Jangdin bakom Sveriges största yrkespodcast inom karriärvägledning samt retorikern Sofia Kacim, medgrundare till det globala kvinnliga nätverket HER Global Network. Både butiker, restauranger och leverantörer har anslutit sig till initiativet och kommer att delta i evenemanget.

Datumen för de olika mässorna är de som följer. Mer information finns på respektive köpcentrums hemsida.

• Nacka Forum: 3 mars
  • Mall of Scandinavia & Solna Centrum: 17 mars
  • Täby Centrum: 24 mars
  • Fisketorvet: 14 april

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Amanda Larsson, Communications Manager, Unibail-Rodamco-Westfield Nordics
Amanda.larson@urw.com

För fjärde året i rad arrangerar Unibail-Rodamco-Westfield jobbmässor i alla sina nordiska köpcentrum. I ett nära samarbete med Arbetsförmedlingen och kommunerna i Solna, Nacka, Täby och Köpenhamn anordnas möjliggörande möten mellan unga jobbsökande och köpcentrumens hyresgäster. Satsningen är en del i Unibail-Rodamco-Westfields fortlöpande arbete att bidra till långsiktigt hållbara samhällen.