Unibail-Rodamco-Westfield väljer ny contentbyrå för samtliga fastigheter

Unibail-Rodamco-Westfield har valt contentbyrån BKRY som ny byråpartner för samtliga sina fastigheter i Sverige. BKRY är del i det nordiska byrånätverket The North Alliance (NoA).

I arbetet med att utveckla framtidens mer hållbara handelsplatser som erbjuder starka och minnesvärda upplevelser, upphandlar Unibail-Rodamo-Westfield en ny contentbyrå som får uppdraget för bolagets svenska fastigheter: Westfield Mall of Scandinavia, Westfield Täby Centrum och Nacka Forum. Det är BKRY, en del av NoA-nätverket, som har fått förtroendet. BKRY har en gedigen kompetens inom snabbfotad och kreativ innehållsproduktion, bland annat inom digitalt och motion för att skapa ett attraktivt innehåll.

”Vi ser verkligen fram emot att utveckla vår kommunikation tillsammans med BKRY, som med sin gedigna erfarenhet och kompetens inom effektiv framtagning av kreativt innehåll, blir en stark partner. Genom detta samarbete kommer vi att ytterligare stärka vårt varumärkesarbete med hållbarhet och upplevelser i fokus och utveckla en tydligare målgruppsanpassning i våra kampanjer", säger Catarina Johansson Tosic, Head of Marketing & Communications Unibail-Rodamco-Westfield Northern Europe

”Vi på BKRY är både stolta och ödmjuka över att få arbeta med Unibail-Rodamco-Westfield och deras handelsplatser i Sverige. Att tillsammans ta deras innehåll till nästa nivå och på smarta och skalbara sätt producera kommunikation som engagerar och driver trafik till handelsplatserna är en både spännande och viktig utmaning. Många har en relation till någon av deras destinationer och med deras fokus och ambition så känns detta som ett fantastiskt roligt samarbete”, säger Sophia Wattjersson, Chief Operating Officer & Business director på BKRY NoA

Det nya samarbetet påbörjas i februari 2023.

Isabelle Holgård
Communications Manager Nordics
isabelle.holgard@urw.com

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 80 köpcentrum i 12 länder, varav 45 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besökare årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 55 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 30 juni 2022).

URW har åtagit sig att delta i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URW:s stapelaktier är noterade på Euronext Amsterdam och Euronext Paris (Ticker: URW), med en andra notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody's.

För mer information, besök www.urw.com

Sophia Wattjersson, Chief Operating Officer & Business director på BKRY NoA