Unikt DOOH-landmärke till Westfield Mall of Scandinavia

Digital Out Of Home växer stadigt såväl sett till antalet ytor som omsättning. Westfield Rise, Unibail-Rodamco-Westfields in-house mediebyrå, tillsammans med Ocean Outdoor, ritar nu om spelplanen genom att lansera "Halo". Det är en av världens största DOOH-etableringar som med sin utformning och storlek blir unik i sitt slag på den internationella marknaden.

Ett unikt landmärke för DOOH lanseras nu i Westfield Mall of Scandinavia. I form av Skandinaviens största köpcentrum med närheten till köptillfälle, långa vistelsetider samt att människor besöker Westfield Mall of Scandinavia för inspiration, gör platsen extra attraktiv att kommunicera i. Produkten ”Halo” är nästa steg i ett framgångsrikt samarbete mellan Ocean Outdoor och Westfield Rise, Unibail-Rodamco-Westfields in-house mediebyrå.

“Den strategiska lanseringen av vår in-house mediebyrå Westfield Rise, har vi gjort för att tydliggöra den stora outnyttjade potentialen våra platser har som mediaplattform. I denna lansering av Halo slår vi på stort och skapar en helt unik och ny typ av mediaupplevelse för våra varumärkeskunder som samtidigt stärker den totala upplevelsen för våra besökare och destinationen Westfield Mall of Scandinavia”, säger Louise Ryning, Director of Operations Unibail-Rodamco-Westfield Northern Europe

Halo, med totalt 280 kvm LED-yta, beskrivs bäst som en plattform för fysiska och digitala varumärkesupplevelser och blir spjutspetsen i det nya ’arena dominationpaketet’ som lanseras parallellt med invigningen. Genom att kombinera Halo med ICON- och impactytorna exteriört och på samtliga DOOH-totems kan nu Ocean Outdoor, erbjuda ytterst exklusiva exponeringsmöjligheter för varumärken inne i Westfield Mall of Scandinavia.

”Utan omsvep kan vi konstatera att Halo är en helt unik installation och förmodligen en av de största och mest mångfacetterade etableringarna inom Digital Out Of Home i Europa det här året. Vi har utgått från platsens arkitektur samt hur människor rör sig och därefter adderat spets som 6 DeepScreen™-ytor och 360-graders LED-impact. Upplevelsen av annonsörens budskap blir enastående”, säger Carl Fredrik Mannerberg, Joint MD, Ocean Outdoor Sverige

Halo bygger vidare på den gemensamma ambitionen att omvandla ytor till platser för upplevelser och genom denna lansering, får Sverige och Norden en plats som erbjuder helt nya förutsättningar för varumärkesupplevelser.

Det känns otroligt roligt och spännande att äntligen få lansera Halo tillsammans med vår samarbetspartner Ocean Outdoor. Halo blir en helt unik upplevelse inom DOOH och en game changer för hur varumärken kan integrera med våra besökare. Det finns en stor efterfrågan på marknaden för nya innovativa sätt att marknadsföra sig på och jag ser verkligen fram emot att få se Halo live, tillsammans med externa varumärken och partners framöver”, säger Jacob Brandon-Cox, Brand Partnership & Media Manager, Westfield Rise Nordics

Om Westfield Rise:
Westfield Rise är Unibail-Rodamco-Westfields in-housebyrå för media, varumärkespartnerskap och datalösningar, med huvudkontor i Paris och London. Med möjlighet att nyttja hela Unibail-Rodamco-Westfields portfölj i 12 länder, med 80 köpcentrum och 53 flaggskepp, samarbetar Westfield Rise med mediepartners, kunder och byråer för att skapa minnesvärda varumärkesögonblick i hela Westfields universum. Westfield Rise driver ett stort och stabilt medienätverk på de platser där de är verksamma, med över 1 700 digitala skärmar och utrymmen för varumärkesupplevelser, vilket gör byrån till en av de ledande aktörerna på marknaden för medieutrymmen. Tjänsterna omfattar: intelligent medienätverk, Domination Media, pop-ups, varumärkesupplevelser (upplevelsebaserade och evenemang), varumärkespartnerskap, data och analys. I linje med Unibail-Rodamco-Westfields syfte att Reinvent Being Together, skapar Westfield Rise nya möjligheter för varumärken och extraordinära upplevelser för besökare, genom vår digitalt uppkopplade plattform och destinationer i världsklass. För mer information, besök http://westfieldrise.com

För mer information, kontakta:
Jacob Brandon-Cox

Brand Partnership & Media Manager, Westfield Rise Nordics
jacob.brandon-cox@westfieldrise.com

Isabelle Holgård
Communications Manager, Unibail-Rodamco-Westfield Nordics
isabelle.holgard@urw.com

Om Unibail-Rodamco-Westfield
Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 74 köpcentrum i 12 länder, varav 39 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besök årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 51 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 30 juni 2023).

URW är en engagerad partner i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam. URWs’ stapelaktier är noterade på Euronext Paris (Ticker: URW), med en sekundär notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody's.

För mer information, besök www.urw.com

Louise Ryning, Director of Operations Unibail-Rodamco-Westfield Northern Europe
Utan omsvep kan vi konstatera att Halo är en helt unik installation och förmodligen en av de största och mest mångfacetterade etableringarna inom Digital Out Of Home i Europa det här året. Vi har utgått från platsens arkitektur samt hur människor rör sig och därefter adderat spets som 6 DeepScreen™️-ytor och 360-graders LED-impact. Upplevelsen av annonsörens budskap blir enastående
Carl Fredrik Mannerberg, Joint MD, Ocean Outdoor Sverige