UNIQLO WESTFIELD MALL OF SCANDIANVIA ÖPPNAR UPP DÖRRARNA FREDAGEN DEN 28 AUGUSTI

Fredagen den 28 augusti, klockan 10.00, är det äntligen dags för den japanska klädjätten UNIQLO att slå upp portarna till den nya butiken i Westfield Mall of Scandinavia. Förutom kläder och accessoarer för dam, herr och barn utlovar UNIQLO en hel del spännande nyheter och exklusiva erbjudanden för Westfield Mall of Scandinavias alla besökare.

Genom öppningen av den nya butiken i Westfield Mall of Scandinavia vill UNIQLO erbjuda fler kunder tillgång till varumärkets breda och uppskattade sortiment. Inför öppningen av UNIQLOS andra butik i Sverige, har klädmärket storsatsat och ingått partnerskap med en rad olika lokala aktörer, för att på så sätt erbjuda kunderna en starkare och mer lokalanpassad shoppingupplevelse.

– Som ett led i att kicka igång höstterminen på bästa sätt ser vi verkligen fram emot öppningen av UNIQLO-butiken här i Westfield Mall of Scandinavia. Många av våra kunder har väntat på den här dagen och vi ser nu fram emot att, tillsammans med UNIQLO, bjuda våra besökare på en riktigt härlig öppningshelg med exklusiva erbjudanden, högkvalitativt höstmode och positiv energi, säger Sofia Rundström, centrumchef i Westfield Mall of Scandinavia.

På plats i butiken kommer besökare att kunna inspireras av en unikt framtagen konstinstallation av konstnären Astrid Wilsom, som kommer att finnas på plats i butiken under den första öppningsmånanden. Steamery, klädvårdsföretaget, kommer på plats att utbilda och vägleda kunderna i hur man bäst tar hand om sina kläder och de erbjuder dessutom 20% rabatt på sina produkter i butik under öppningshelgen. Tillsammans med läroappen Albert har UNIQLO dessutom skapat ett utrymme i butiken där alla barn ges möjlighet att testa deras populära matematik-app och i den nya butiken kommer det även finnas en personlig stylist som hjälper kunderna att hitta rätt i UNIQLO:s generösa sortiment. Även Naked Juice Bar står redo för att erbjuda en unikt framtagen juice, i den rätta UNIQLO-röda färgen. UNIQLO kommer att presentera exklusiva erbjudanden på sina mest populära produkter för hela familjen, inte bara under öppningshelgen utan till och med 6 september.

Amanda Larsson

Amanda.larsson@urw.com