• Unibail-Rodamco-Westfield/

Världspremiär av storfilmen Avatar: The Way of Water, eget VR spel, live uppträdande med tidigare Idol-finalister och en lekyta med skridskobana inleder julperioden i Westfield Mall of Scandinavia

Westfield Mall of Scandinavia inleder julperioden med starkt fokus på upplevelser - världspremiär av årets stora filmhändelse Avatar: The Way of Water, lansering av eget VR spel och live uppträdande med tidigare Idol-finalister. En lekyta i kombination med skridskobana planeras utomhus som en del i julens aktiviteter, tillsammans med en magisk sagovärld av juldekorationer, paketinslagning, besök av Mumin och inte minst en julklappsinsamling tillsammans med Stadsmissionen.

Westfield Mall of Scandinavia har under året fortsatt arbeta för att utveckla ytterligare starka, innovativa och hållbara upplevelser där den senaste är ett nytt format för liveshopping: The Westfield Extra Live. Konceptet är en produktion tillsammans med Firework som är tekniskt ledande inom livestreaming och produktionsbolaget Bonnier News.

Under de närmsta veckorna fortsätter flaggskeppsdestinationen att presentera starka upplevelser och ett gediget arbete inom social hållbarhet, där BRIS är en nyckelpartner under julperioden vars budskap och viktiga arbete kommer att lyftas i Westfield Mall of Scandinavias kanaler under december. Under julen finns ett fokus på att ge stöd till utsatta barn och tillsammans med Stadsmissionen ordnas en julklappsinsamling för att ge fler möjlighet att få en fin jul. Westfield Mall of Scandinavia stöttar också Pippi of Today och Rädda Barnens arbete för flickor på flykt i partnerskap med Astrid Lindgren Aktiebolag och Pippis lekyta i centrumet. Sedan 2022 finns även ett samarbete med Suicide Zero, som bygger på initiativet Livsviktigt Snack, där en föreläsning hölls på Filmstaden den 21 november.

Julperioden inleds nu med fler starka upplevelser:

v.48

• 1/12 Digital live adventskalender. Årets digitala adventskalender börjar sändas den 1 december och innehåller bland annat erbjudanden från butiker och olika happenings i Westfield Mall of Scandinavia under december. En lucka kommer att vara dedikerad till BRIS och insamling till deras verksamhet, och Westfield Mall of Scandinavia kommer under en period även att matcha alla swishade belopp som kommit in via samarbetets QRkod för julen.
  • 1/12 kl 19.00 The Westfield Extra Live. Det andra avsnittet av The Westfield Extra Live programleds av Amie Bramme Sey med Klara Hammarström som gästartist. I programmet tipsas det om smart shopping tillsammans med Dyson, Vero Moda och Polarn O. Pyret. Det blir även en förhandsvisning på Westfield Mall of Scandinavias egna VR Spel och besök hos Ordinary Scent (del av nya pop-up butiken Depart.a.mental) där man kan göra en personlig parfym. Utöver det kommer fler erbjudanden och upplevelser!
  • 2/12 VR Spel Westfield Universe – Dance Off. Lansering av eget VR spel för Westfield Mall of Scandinavia som produceras av YAY VR med musik från Nause x Middle Milk. Vid lanseringen av Westfield Universe - Dance Off, blir det en VR Dance Off på scenen vid Water Plaza där bland annat Nause x Middle Milk kommer att vara med.
  • 3/12 – Tidigare Idolfinalister på besök. MAX Sessions är ett konsertformat där Idoldeltagare som lämnat årets upplaga av programmet uppträder i tre större svenska städer. Tre tidigare Idoldeltagare uppträder på Westfield Mall of Scandinavia. Spelningen sänds live på MAX Facebooksida och efter konserten får fansen möjlighet att träffa sina idoler, få autografer och ta kort.
  • 3–4/12. Pepparkakspyssel med Pippi. På Pippis lekyta på plan 0, hålls pepparkakspyssel med Annas Pepparkakor och Dr. Oetker som sponsorer.

v.49

• Världspremiär av James Camerons’ Avatar: The Way of Water. Storfilmen kommer att ha sin världspremiär på Filmstaden i Westfield Mall of Scandinavia den 14 december kl. 00.01. Dessutom tävlas två biljetter till galapremiären ut via Westfield Mall of Scandinavias sociala medier. Den svenska galapremiären är den 12 december.
  • Westfield ICE & PLAY. I samarbete med Fabege byggs en lekyta med skridskobana i anslutning till Westfield Mall of Scandinavia. Lekytan planeras öppna till den 10 december och kommer att vara på plats till mitten på januari. Julgransförsäljning vid lekytan kommer att äga rum 10–11 december tillsammans med servering av kaffe, varm choklad och glögg.
  • Julens service och aktiviteter i Westfield Mall of Scandinavia. Den här veckan öppnar Christmas Lounge med bland annat julklappsinslagning, inlämning av julklappar via Stadsmissionen, rimstuga, luciaframträdande och besök av tomten.
  • Juldekorationer i en ny magisk sagovärld. På fontänen i Westfield Mall of Scandinavia byggs en magisk sagoskog i juldekorationer som planeras vara klar till 10 december.

v.50

• Moomin by Arabia pop-up. I Moomin by Arabia pop up store finns de populära Mumin-muggarna med motiv som Lilla My, Mumin, Snorkfröken och Hemulen. Mumin kommer även att besöka pop-upen den 13, 23 december sam 6 januari 2023.

Under v.47 öppnade även pop-up butiken Depart.a.mental som är ett unikt koncept med co-retail och som nu endast lyfter koncept grundade av kvinnor, för att främja kvinnligt entreprenörskap. De varumärken som finns på plats, genom design- och konceptbyrån Boys Don't Cry, är bland andra Mantle, Skinome, Blue Billie, Oh La Moon, Lace Laboratory och Oval Square. Utöver det har Pandora precis öppnat en ny flaggskeppsbutik på plan 1, bredvid Hugo Boss, och elbilsmärket BYD (Build Your Dream) har slagit upp dörrarna till sitt första showroom i Sverige.

"Som en del i arbetet med att stärka upp vårt erbjudande inom upplevelser, känns det väldigt roligt att få presentera den här fina agendan med så starka samarbetspartners! Att få introducera en sådan bredd med allt ifrån storfilmen Avatar: The Way of Water, till tidigare Idolfinalister genom MAX Sessions, tillsammans med en unik pop-up butik som Depart.a.mental – gör att vi kan skapa platser som ger liv till vårt lokalsamhälle, vilket vi verkligen brinner för. Vi erbjuder underhållning för de yngre bland annat genom att, tillsammans med Fabege, aktivera det centrala Arenatorget och möjliggöra utomhusaktivitet under vinterhalvåret med vår nya skridsko- och lekdestination Westfield ICE & PLAY. Vi erbjuder även underhållning för de yngre med både Mumin besök och en helt ny sagovärld i juldekorationer. I dessa tider vill vi verkligen göra något extra för att skapa glädje, underhållning och värde i vardagen för våra besökare", säger Sofia Rundström, centrumchef i Westfield Mall of Scandinavia.

För mer information, besök Westfield Mall of Scandinavias hemsida.

Isabelle Holgård
isabelle.holgard@urw.com

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 80 köpcentrum i 12 länder, varav 45 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besökare årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 3 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 55 miljarder euro till 87% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 30 juni 2022).

URW har åtagit sig att delta i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens agenda BetterPlaces 2030, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URW:s stapelaktier är noterade på Euronext Amsterdam och Euronext Paris (Ticker: URW), med en andra notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody's.

För mer information, besök www.urw.com

Westfield Mall of Scandinavia inleder julperioden med starkt fokus på upplevelser, bland annat världspremiär av årets stora filmhändelse Avatar: The Way of Water, lansering av eget VR spel och live uppträdande med tidigare Idol-finalister. En skridskobana i kombination med lekyta planeras utomhus som en del i julens aktiviteter, tillsammans med en magisk sagovärld av juldekorationer, paketinslagning, besök av Mumin och inte minst en julklappsinsamling tillsammans med Stadsmissionen.

säger Sofia Rundström, centrumchef i Westfield Mall of Scandinavia.