Westfield Mall of Scandinavia bjuder in till rymdäventyr tillsammans med Netflix

Westfield Mall of Scandinavia är en av Sveriges främsta destinationer och har ända sedan starten 2015 haft ett starkt fokus på att erbjuda sina besökare upplevelser utöver det vanliga – och nu är det dags igen! Mellan den 3-8 november hälsar Westfield Mall of Scandinavia Netflix välkommen till köpcentrumet. Under sex dagar erbjuds besökare en upplevelse utöver det vanliga då de får möjlighet att kliva in i den magiska världen från den nya animerade Netflix-filmen ”Till månen och tillbaka”.

Som ett led i att ständigt överraska sina kunder och erbjuda spännande nyheter presenterar Westfield Mall of Scandinavia nya butiker, restauranger och pop-up-aktiveringar på löpande band. Nu är det äntligen dags för nästa aktör att äntra scenen, streamingtjänsten Netflix. Under en knapp veckas tid finns Netflix på plats i Westfield Mall of Scandinavia, för att bjuda besökarna på en spektakulär rymdresa inspirerad av den nya animerade filmen ”Till månen och tillbaka”.

– Vi på Westfield Mall of Scandinavia brinner lite extra för att skapa upplevelser utöver det vanliga. Genom det här fantastiska samarbetet med Netflix har vi sett till att skapa ett magiskt sagoland, dit våra besökare bjuds in för att ta del av ett filmäventyr som inte kan upplevas någon annanstans än hos just oss, säger Sofia Rundström, centrumchef hos Westfield Mall of Scandinavia.

Mellan den 3-8 november finns Netflix på plats vid den stora fontänen i Westfield Mall of Scandinavia. På pop-up-ytan erbjuds såväl stora som små besökare att resa till det förtrollade landet Lunaria och möta några av filmens karaktärer. Förutom att utforska huvudkaraktären Fei Feis hemstad, äta månkakor, pyssla och spela, finns det även en stor rymdraket som ger möjligheten för den som vågar att flyga till månen för att själva få träffa mångudinnan Chang'e. Filmen ”Till månen och tillbaka” har premiär på Netflix den 23 oktober.

Netflix aktivering i Westfield Mall of Scandinavia är utvecklad i enlighet med Folkhälsomyndighetens gällande COVID-riktlinjer.

Trailer för filmen finns här: https://www.youtube.com/watch?v=ar9nrw5os6w&ab_channel=NetflixNordic)

Amanda Larsson

Amanda.larsson@urw.com

Om Westfield Mall of Scandinavia