Westfield Mall of Scandinavia blir först i Sverige med H&M Beautys nya flagship store i nyrenoverad H&M butik

Den 12 september öppnar H&M dörrarna till en nyrenoverad butik i Westfield Mall of Scandinavia, där H&M Beauty också lanserar sin första svenska flagship store.

Den 12 september öppnar H&M en större och helt nyrenoverad butik i Westfield Mall of Scandinavia som, tack vare nya tech-lösningar, erbjuder en uppgraderad kundupplevelse. I butiken lanserar även H&M Beauty sin första Beauty flagship store i Sverige.

”Vi är stolta över att H&M väljer Westfield Mall of Scandinavia för sin första H&M Beauty flagship store i Sverige. Tillsammans med den nyrenoverade butiken, kommer kunder få möjlighet att bli inspirerade och upptäcka sina favoriter inom både skönhet, mode och heminredning på en och samma plats. Detta går helt i linje med ambitionen vi har för Westfield Mall of Scandinavia, där vi vill att besökare ska få Skandinaviens mest inspirerande och minnesvärda upplevelser.”, säger Sofia Rundström, General Manager Westfield Mall of Scandinavia

H&M Beauty flagship store bjuder in kunderna till en helt ny och uppgraderad butiksupplevelse, en större skönhetsavdelning än vanliga H&M Beauty butiker med över 80 skönhetsvarumärken som bland annat MAC cosmetics, Kylie cosmetics, Nudestix, The InkeyList, Anastasia Beverly Hills, Mantle och Dr Jart. Butiken i Westfield Mall of Scandinavia kommer vara den första butiken i Skandinavien som har e.l.f. i sitt sortiment.

"Vår nyrenoverade butik i Mall of Scandinavia erbjuder en förbättrad shoppingupplevelse med teknik, som förbättrar både produkttillgänglighet och kundservice. Med vår första Beauty Flagship i Sverige skapar vi en plats där mode och skönhet smälter samman, vilket ger kunderna möjlighet att skapa en helhetslook. Varje detalj i butiken är noggrant utformad för att inspirera våra kunder och göra deras upplevelse både smidig och minnesvärd.", säger Karen O’Rourke, Sales Manager H&M

Avdelningen H&M Home öppnar även med ett nytt butiksutseende med en varm och inbjudande miljö, där utbudet kommer erbjuda produkter för alla rum: kök, badrum, vardagsrum, sovrum och barn.

Butiken öppnar på plan 1.

Kontakt för ytterligare information:

Sofia Rundström
General Manager Westfield Mall of Scandinavia
Mail: sofia.rundstrom@urw.com
Tel: +46 (0) 76 636 76 01

Om Unibail-Rodamco-Westfield

Unibail-Rodamco-Westfield är ägare, utvecklare och operatör av hållbara, högkvalitativa fastigheter i de mest dynamiska städerna i Europa och USA.

Koncernen driver 71 köpcentrum i 12 länder, varav 39 bär det ikoniska Westfield-varumärket. Dessa köpcentrum lockar över 900 miljoner besök årligen och utgör en unik plattform för handlare och varumärken att komma i kontakt med konsumenter. URW har också en kontorsportfölj av hög kvalitet, 10 kongress- och utställningslokaler i Paris och en utvecklings pipeline på 2.9 miljarder euro med huvudsakligen blandade tillgångar. För närvarande består portföljen på 50 miljarder euro till 86% av detaljhandel, 6% av kontor, 5% av kongress- och utställningslokaler och 2% av tjänster (per den 30 juni 2024).

URW är en engagerad partner i större städers stadsförnyelseprojekt, genom bland annat utveckling och anpassning av byggnader till branschledande hållbarhetsstandarder. Dessa åtaganden förstärks av koncernens Better Places plan, som strävar efter att skapa en positiv miljömässig, social och ekonomisk inverkan på de städer och samhällen där URW är verksam.

URWs’ stapelaktier är noterade på Euronext Paris (Ticker: URW), med en sekundär notering i Australien genom Chess Depositary Interests. Koncernen har en BBB+ rating från Standard & Poor’s och en Baa2 rating från Moody's.

För mer information, besök www.urw.com

Den 12 september öppnar H&M dörrarna till en nyrenoverad butik Westfield Mall of Scandinavia, där H&M Beauty också lanserar sin första svenska flagship store.

Karen O’Rourke, Sales Manager H&M
Sofia Rundström, General Manager Westfield Mall of Scandinavia