Westfield Mall of Scandinavia först ut – Här öppnar nykomlingen RACQET sin allra första fysiska butik med fokus på padel och annan racketsport

På lördag, den 13 mars, öppnar uppstickaren RACQET sin allra första fysiska butik. RACQET kommer att erbjuda all typ av utrustning för padel och andra racketsporter med fokus på noga utvalda och ledande varumärken inom respektive kategori. Etableringen i Westfield Mall of Scandinavia kommer minst sagt lägligt med tanke på köpcentrumets storsatsning på padelanläggningen som just nu byggs på taket, som öppnar i sommar.

Sporten padel har under de senaste åren vuxit sig allt starkare och nyligen tillkännagavs ytterligare detaljer kring bygget av padelanläggningen som just nu pågår för fullt på taket av Westfield Mall of Scandinavia. Nu presenterar köpcentrumet nästa satsning inom padelkategorin, genom att addera varumärket RACQET till butiksportföljen.

- Westfield Mall of Scandinavia har ett brett och köpstarkt kundunderlag inom sport och livsstil och vi ser nu mycket fram emot att välkomna RACQET till oss. Med tanke på att vår padelanläggning öppnar i sommar ligger RACQET-etableringen helt rätt i tiden och vi ser verkligen fram emot att kunna erbjuda våra kunder en komplett upplevelse, säger Sofia Rundström, centrumchef i Westfield Mall of Scandinavia.

- Som ett komplement till RACQET.com har vi hittat ett starkt butikskoncept som verkligen kommunicerar varumärket RACQET på ett sätt som sticker ut med mycket energi och attityd. Vi vill bidra till den växande padelcommuniten och butiken i Westfield Mall of Scandinavia blir ett hem för padelälskare och ett sätt för oss att lära känna målgruppen bättre, säger Magnus Månsson, VD Thevea Brands Group.

Bakom RACQET står Thevea Brands Group, ett multibrandbolag inom sport och outdoor där bland annat även varumärket Tretorn Sweden återfinns i portföljen. RACQETs ambition är att bli norra Europas mest rekommenderade och guidande e-handel inom racketsport och livsstil, såväl på som utanför planen. Den nya butiken blir drygt 100 kvadratmeter stor och öppnar lördagen den 13 mars.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Amanda Larsson, Communications Manager, Unibail-Rodamco-Westfield Nordics
Amanda.larson@urw.com
0730 – 95 71 88

Unibail-Rodamco-Westfield is the premier global developer and operator of Flagship Destinations, with a portfolio valued at €56.3 Bn as at December 31, 2020, of which 85% in retail, 8% in offices, 5% in convention & exhibition venues and 2% in services. Currently, the Group owns and operates 87 shopping centres, including 53 Flagships in the most dynamic cities in Europe and the United States. Present on two continents and in 12 countries, Unibail-Rodamco-Westfield provides a unique platform for retailers and brand events and offers an exceptional and constantly renewed experience for customers. With the support of its 3,100 professionals and an unparalleled track-record and know-how, Unibail-RodamcoWestfield is ideally positioned to generate superior value and develop world-class projects. Unibail-Rodamco-Westfield distinguishes itself by its Better Places 2030 agenda, that sets its ambition to create better places that respect the highest environmental standards and contribute to better cities. Unibail-Rodamco-Westfield stapled shares are listed on Euronext Amsterdam and Euronext Paris (Euronext ticker: URW), with a secondary listing in Australia through Chess Depositary Interests. The Group benefits from an A- rating from Standard & Poor’s and from a Baa1 rating from Moody’s. For more information, please visit www.urw.com Visit our Media Library at https://mediacentre.urw.com Follow the Group updates on Twitter @urw_group, LinkedIn @Unibail-Rodamco-Westfield and Instagram @urw_group

Westfield Mall of Scandinavia har ett brett och köpstarkt kundunderlag inom sport och livsstil och vi ser nu mycket fram emot att välkomna RACQET till oss. Med tanke på att vår padelanläggning öppnar i sommar ligger RACQET-etableringen helt rätt i tiden och vi ser verkligen fram emot att kunna erbjuda våra kunder en komplett upplevelse.
Sofia Rundström, centrumchef i Westfield Mall of Scandinavia.