Westfield Mall of Scandinavia och Täby Centrum öppnar inomhusgolf

Westfield Mall of Scandinavia och Täby Centrum presenterar nu ett nytt koncept i kategorin upplevelser och aktiviteter. Lördagen den 6 februari öppnar IndoorGolfGroup två nya anläggningar i Westfield Mall of Scandinavia respektive i Täby Centrum, dit golfentusiaster välkomnas för att träna och spela golf i toppmoderna golfsimulatorer, på virtuella golfbanor runt om i världen.

I helgen öppnar IndoorGolf Group två nya anläggningar, i Westfield Mall of Scandinavia samt i Täby Centrum. Hit välkomnas golfspelare, oavsett nivå, att prova på golfsimulatorer och virtuella golfbanor, utmana sig själva och samtidigt få ta del av olika typer av mätverktyg och spelstatistik.

- Det känns verkligen roligt att vi kan vara med att möjliggöra för golffantaster att utöva sporten året runt och samtidigt utmana oss själva att testa på nya koncept inom nya kategorier. Upplevelser och aktivitetsbaserade koncept är någonting som vi verkligen tror starkt på och vi ser nu fram emot att välkomna alla besökare till våra nya inomhusgolfanläggningar i Westfield Mall of Scandinavia och i Täby Centrum, säger Jurn Hoeksema som är VD för Unibail-Rodamco-Westfield i Norden.

- Vi är mycket glada över att kunna öppna upp två anläggningar i Unibail-Rodamco-Westfields lokaler denna vinter. Vi hoppas därmed kunna göra golf året runt ännu mer tillgängligt för golfare i Stockholmsområdet. Dessa etableringar gör det möjligt att kombinera golf med andra aktiviteter som att gå på restaurang, shoppa eller bara ta en kort golfpaus från jobbet. Golf i vårt koncept passar alla från elitspelare till nybörjare, säger Fredrik Wredmark VD och CO-founder av IndoorGolfGroup.

IndoorGolfGroup öppnar de båda anläggningarna i Westfield Mall of Scandinavia och i Täby Centrum på lördag den 6 februari och kommer att finnas på plats under våren. Banorna bokas via Indoor Golfs hemsida. https://indoorgolfgroup.se/ eller via Matchi-appen.

Amanda Larsson

Amanda.larsson@urw.com