Ytterligare en mataktör till Solna Centrum – Idag är det premiär för Mangal BBQ

Idag, måndagen den 18 januari, öppnar Mangal BBQ en ny restaurang i Solna Centrum. Grillkedjan Mangal, som kommit att bli en populär aktör på den svenska matscenen, blir ytterligare ett tillskott till Solna Centrums redan utökade restaurangutbud. Till den nya serveringen välkomnas nu alla Solnabor och besökare för att njuta av grillad mat i alla dess former, såväl som krispiga sallader och smakfulla wraps.

Efter en lyckad öppning av salladsbaren Holy Greens under förra veckan, storsatsar nu Solna Centrum på att addera ännu en starkt aktör till portföljen. Den här gången i form av den populära och starkt växande grillkedjan Mangal BBQ, som idag öppnar sin nya restaurangsatsning i centrumet.

– Efter den lyckade öppningen av Holy Greens förra veckan känns det kul att toppa det hela med ännu en stark öppning, i form av Mangal BBQ. Mangal blir ännu ett spännande tillskott till vårt nuvarande restaurangutbud och vi ser fram emot att kunna välkomna alla besökare till en ny matupplevelsen med en ny tilltalande smakbild, säger Marie Larsson, centrumchef för Solna Centrum.

– Äntligen är tiden kommen för att öppna Mangal BBQ i Solna Centrum! Vi känner stor glädje för all positiv respons som vi redan fått från våra blivande kunder. Nu ser vi fram emot att erbjuda våra grillade turkiska rätter med mycket kärlek och i vår konceptmeny finns det något för alla, såsom Döner, Adana eller varför inte en riktigt matig sallad eller någon utav våra omtalade wraps, säger Gafur Acaralp som är delägare av Mangal BBQ.

Mangal BBQ öppnade för första gången 2002 och har 13 restauranger i Sverige sedan tidigare. Den nya restaurangen i Solna Centrum slår upp dörrarna idag, måndagen den 18 januari, klockan 10:00.

För mer information om Mangal BBQ: http://www.mangal.se/

Amanda Larsson