Zlatan blir staty i Rosengård

Report this content

Även om Zlatans fotbollsframtid är oklar pekar inget på att han återvänder till Malmö FF för fortsatt spel. Däremot kommer han att återvända till Rosengård, i form av en staty, åtminstone om man får tro spelbolaget Unibet .

Förslaget har lagts fram som en motion av Socialdemokraterna i Malmö kommun och mycket pekar nu på att det kommer bli verklighet av förslaget.

– Det här kan vara kommunens sätt att visa sin uppskattning över den positiva inverkan Zlatan haft på alla unga fotbollsspelare i Malmö och för staden Malmö, säger Andreas Slätt, marknadschef på Unibet.

Enligt spelbolaget Unibet kommer Zlatan återfinnas som staty i Rosengård redan innan 2012. Oddsen på detta är 1,70 gånger pengarna.

Odds från Unibet
Kommer det att resas en staty av Zlatan Ibrahimovic i Malmö kommun innan 2012?

Ja - 1,70
Nej - 2,05

Fler kändisodds från Unibet

Om Unibet