Adam Alsing och Glenn Hysén kommenterar El Clásico tillsammans

På lördag drabbar Real Madrid och Barcelona samman i ett av fotbollens hetaste möten – El Clásico. Spelbolaget Unibet sänder matchen via webben och har tagit hjälp av fotbollslegenden Glenn Hysén och radio- och TV-profilen Adam Alsing för att vägleda tittarna genom det laddade mötet. Sändningen i Unibet-TV är Glenn och Adams första tillsammans, men de kommer inte att vara ensamma. Kommentatorsparet kommer även att involvera sina följare på Twitter i sändningen.

– Glenn och Adam är det perfekt kommentatorsparet för det uppdraget. Matchen är också en av årets absoluta fotbollshöjdpunkter och det är inget snack om att det här blir en upplevelse utöver det vanliga, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet.

TV- och radioprofilen Adam Alsing gör med sändningen debut som sportkommentator.

– När jag fick förfrågan om att vara med och snacka fotboll med Glenn i direktsändning var det inte mycket att fundera över. Det här är något av en pojkdröm som går i uppfyllelse, säger Adam Alsing om samarbetet.

Glenn har lång erfarenhet av att kommentera fotboll i TV och är även kommentator i det populära TV- och datorspelet FIFA. Med helgens El Clásico gör Glenn åter comeback i Unibet-TV.

– Adam är en riktigt go’ gubbe och vi kommer att ha en hel del att snacka om på lördag, inte bara om El Clásico, säger Glenn Hysén.

Matchen sänds i Unibet-TV där man kan se och spela live på matchen mellan Real Madrid och Barcelona. Sändningen startar kl 15:30 och kan diskuteras på Twitter via hashtagen #UnibetTV. Inför och under sändningen kommer man att kunna föreslå oddsidéer för El Clásico och tävla med Glenn och Adam som också kommer att plocka in frågor till programmet via Twitter.

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, pressansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com

Direktlänk till sändningen: http://bit.ly/HYhRQc

Glenn Hysén på Twitter: https://twitter.com/Glenn_Hysen
Adam Alsing på Twitter: https://twitter.com/adamalsing

Unibet grundades 1997 och är ett onlinebaserat spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet erbjuder odds genom Kambi Sports Solutions, www.kambi.com. Unibet har idag över 7,2 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, ESSA, European Sports Security Association och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com
Unibet Group plc, "Fawwara Bldgs", Msida Road, Gzira GZR1402, Malta Tel: 356 2133 3532     Fax: 356 2343 1510       Website : http://www.unibetgroupplc.com        Email:info@unibet.com
Registered office: c/o Camilleri Preziosi, Level 2, Valletta Buildings, South Street, Valletta, Malta. Company No: C 39017. Registered in Malta.