Brexitoddsen: Utträdet skjuts upp och May hinner avgå

Häromdagen röstade det brittiska underhuset nej till ett EU-utträde utan avtal. Och enligt oddsen från Unibet kommer det brittiska parlamentet dessutom rösta för att förlänga tiden för utträdet. Oddsen visar dessutom att Theresa May troligen lämnar posten som premiärminister innan Brexit genomförs.

– Turerna kring Brexit tycks aldrig få ett slut, och det känns som att det blir rörigare för varje dag som går. Enligt oddsen lutar det ju åt att de dessutom kommer att skjuta på slutdatumet. Det är också värt att påtala att oddsen för en ny folkomröstning under 2019 inte är skyhöga direkt, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Ett spel på att britterna genomför ytterligare en folkomröstning kring medlemskapet i EU spelas till oddset 2.75. Att de ska riva upp artikel 50 helt och hållet och stoppa Brexit spelas till oddset 4.00.

– Genom åren har oddsen på politik varit väldigt träffsäkra, och det kommer vara väldigt intressant att se hur torsdagens omröstning påverkar spelet om att stoppa Brexit. Fyra gånger pengarna är relativt höga odds, men det är inte så pass högt att det är osannolikt. Långt ifrån, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Diskussionen kring Theresa Mays varaktighet som premiärminister har intensifierats, inte minst efter att förslaget om ett så kallat hårt utträde röstades ner under tisdagen. Ett spel på att May lämnar posten som premiärminister innan Storbritannien lämnar EU spelas till låga 1.33 gånger pengarna.

Unibets odds på Brexit 2019:

Ytterligare en folkomröstning om att stanna kvar i eller lämna EU fram till 31 december 2019
Ja 2.75
Nej 1.40