Centerpartiets nya partiledare enligt oddsen

Tre namn sticker ut som favoriter när Unibet presenterar oddsen för vem som blir ny partiledare för Centerpartiet.

Annie Lööf tackar för sig efter att ha lett Centerpartiet i elva år. Nu börjar jakten på en ny partiledare och ett stort antal namn har redan nämns i spekulationerna om möjlig efterträdare. Men bland alla dessa namn finns tre klara favoriter enligt nya odds från Unibet: Emil Källström, Martin Ådahl och Elisabeth Thand Ringqvist.

– Trots att han relativt nyligen lämnat politiken är Emil Källström favorit till jobbet enligt våra odds. Men det skiljer inte mycket ner till Martin Ådahl och Elisabeth Thand Ringqvist som är tvåa respektive trea på listan, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Ett spel på någon av topptrion kan ge mellan 3,25 och 3,75 gånger pengarna, vilket är klart lägre än övriga. Närmast bakom är Kristina Yngwe och Magnus Ek, båda till 7,50 gånger pengarna. Anders W Jonsson som vikarierade för Annie Lööf för ett par år sedan står i oddset 10,00.

Unibets valodds

Nästa partiledare för Centerpartiet:

Emil Källström 3.25
Martin Ådahl 3.50
Elisabeth Thand Ringqvist 3.75
Kristina Yngwe 7.50
Magnus Ek 7.50
Anders W Jonsson 10.00
Emma Wiesner 11.00
Abir Al-Sahlani 13.00
Hanna Wagenius 15.00

Anna Karin Hatt 30.00
Eskil Erlandsson 75.00
Fredrick Federley 75.00

För fler namn och de senaste oddsen se: https://www.unibet.se/betting/sports/event/1019017908

Henrik Holm, spelexpert070-875 41 31henrik.holm@kindredgroup.co
m

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare av EGBA (European Gaming and Betting Association) och av IBIA, samt medlem av RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande.