De vinner solligan 2023 enligt oddsen

Hoburg, Svenska Högarna eller Visby. Nu kan Unibet presentera oddsen för vilken plats som får flest soltimmar denna sommar.

Sommarvärmen har dragit in över Sverige, och med start på midsommar är det dags att inleda den traditionsenliga solligan. Då mäts antalet soltimmar på 19 olika platser runt om i landet. I fjol gick den prestigefyllda segern till Hoburg, den första segern för Gotland på fem år.

Enligt nya odds från Unibet har gotlänningarna goda chanser att få flest soltimmar även i år. Tillsammans med Svenska Högarna är Hoburg favorit till 3,5 gånger pengarna. Dessutom är Visby trea på listan med oddset 4,5.

– Vi kan utgå från att orterna på Sveriges östkust återigen får flest soltimmar. De tre senaste årens vinnare Hoburg, Svenska Högarna och Luleå finns alla med bland lågoddsarna, men kanske är det Visbys tur för första gången på länge, säger Viktor Tjernström, spelexpert på Unibet.

Karlstad före Göteborg

Enligt Unibets odds blir det Karlstad eller Nordkoster som får flest soltimmar i den västra delen av landet, före Göteborg.

Trots midnattsolen i norr ska det mycket till för att Tarfala ska ta hem solligan. Ett spel på detta står i hela 251 gånger pengarna. Även Kiruna samt jämtländska Östersund och Storlien hör till listans stora högoddsare.

Unibets odds på Solligan 2023

För de senaste oddsen:

Viktor Tjernström, spelexpert på Unibet
0701 42 92 27viktor.tjernstrom@kindredgroup.com

Unibet är en del av Kindred Group – ett av världens ledande nätbaserade spelbolag med verksamhet i Europa, Nordamerika och Australien. Kindred Group erbjuder underhållning i en säker, trygg och hållbar miljö för över 30 miljoner kunder via något av de 9 varumärken som ryms inom koncernen. Bolaget har över 2 500 medarbetare globalt och är medgrundare av European Gaming and Betting Association (EGBA), samt medgrundare av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskat och certifierat av eCOGRA för överensstämmelse med EU:s rekommendation om principer för konsumentskydd och spelansvar från 2014 (2014/478/EU). Kindred Group är noterat på Nasdaq Stockholm Large Cap. Läs mer på www.kindredgroup.com