Efter SCB-mätningen: Juholt avgår innan nästa val

I dag presenterade SCB sin stora partisympatiundersökning. Sedan det stod klart att Socialdemokraterna minskade till 27,7 procent har ytterligare fokus riktats mot partiets ledare Håkan Juholt. Spelbolaget Unibet erbjuder sedan tidigare möjligheten att spela på Juholts framtid som partiledare och oddsen pekar nu på att han avgår innan nästa val.

- Socialdemokraterna fortsätter att dras med lågt väljarstöd och kraven på förändring kommer alltid med låga procenttal. Med viss övervikt pekar oddsen nu på att Juholt kommer att avgå innan nästa val, säger Jonas Nilsson, PR-chef på Unibet.

Oddsen från Unibet:

Är Håkan Juholt partiledare för Socialdemokraterna vid riksdagsvalet 2014?
Ja                  1,90
Nej                 1,80

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:

Jonas Nilsson, PR-ansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har över 5,7 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritanien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com