Fortsatt låg ränta enligt oddsen

Onsdag 09.30 kommer Riksbanken första räntebeslut för i år. Vid senaste räntebeskedet i december valde Riksbanken att sänka räntan med 0,25 procentenheter till en procent jämnt och enligt oddsen från spelbolaget Unibet ser det ut som att räntan kommer fortsätta att hålla sig på en låg nivå, till minst år 2015.

– En fortsatt orolig omvärld och en allt starkare krona gör att vi ser det som osannolikt att reporäntan kommer att skjuta i höjden den närmaste tiden. Snarare pekar oddsen på att reporäntan kan komma att gå under en procent innan januari 2014, även om det är ett ovisst läge och mycket kan hända, säger Jonas Nilsson, pressansvarig hos Unibet.

Senast reporäntan var över 2,5 procent var i oktober år 2008 och enligt oddsen ser det ut att dröja minst två år till innan räntan är på samma nivå. Ett spel på att reporäntan går över 2,5 procent före 1 juni 2013 ger hela 2500 kronor åter på en satsad hundralapp. Att reporäntan kommer vara högre än 2,5 procent någon gång under 2015 står däremot i jämförelsevis låga 2,70 i odds.

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, pressansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com

Se alla odds på Reporäntan från Unibet nedan:

Reporäntan att vara lägre än en (1) procent efter den 13 februari 2013:
Ja                  1,85
Nej                 1,85

Reporäntan att vara lägre än en (1) procent före 1 januari 2014:
Ja                  1,80
Nej                 1,90

Reporäntan att vara högre än 2,5 procent före 1 juni 2013:
Ja                  25,00

Reporäntan att vara högre än 2,5 procent mellan 1 juni 2013 – 31 december 2013:
Ja                  15,00
Nej                 1,01

Reporäntan att vara högre än 2,5 procent någon gång under 2014:
Ja                  6,00
Nej                 1,10

Reporäntan att vara högre än 2,5 procent någon gång under 2015:
Ja                  2,70
Nej                1,40

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har idag över 7,0 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet erbjuder odds genom Kambi Sports Solutions, www.kambi.com.
Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com