Han gjorde Årets drömmål i division 2

För andra året i rad har Unibet utsett Årets drömmål i division 2. Tävlingen är en del av Unibet 2:an som, sedan starten år 2003, sätter strålkastarljuset på den svenska division 2-fotbollen. Nu har Unibets jury, med ordförande Glenn Hysén i spetsen, enats om att det var Oskar Larsson, Ullareds IK, som gjorde årets snyggaste mål i division 2.

Efter att Huddingeliraren Nikola Vasic cyklade in två helt otroliga drömmål i division 2 Södra Svealand förra året bestämde sig Unibet för att instifta ett helt nytt pris för den svenska division 2-fotbollen. I serien finns det massor av talanger som står för det ena drömmålet efter det andra.

Efter att ha mottagit ett stort antal nomineringar från spelare och klubbar runt om i landet enades Unibets jury om 10 finalister. Bland de tio blev det tillslut Ullared-spelaren Oskar Larsson som drog det längsta strået med sitt makalösa skott mot IS Halmia.

– Det var ingen lätt uppgift att utse en vinnare alltså. Men Oskars balja är något utöver det vanliga, en riktig häxpipa. Det är som att bollen växlar, byter fil och vinkar hejdå till målvakten, säger Glenn Hysen, juryordförande, Årets drömmål 2017.

Vinnaren av Årets drömmål i division 2 kammar hem 15 000 kr, varav 5 000 kronor går till spelaren själv och resterande 10 000 kronor går till föreningen. Vinnaren har utsetts av en jury bestående av representanter från Unibet med ordförande Glenn Hysén i spetsen.

Här är samtliga finalister i Årets drömmål 2017:

• Andreas Johansson, FC Linköping City mot Värmdö IF.
  • Tidjani Diawara, IK Sleipner mot Värmbols FC
  • Granit Buzuku, IFK Timrå mot IFK Östersund
  • Felix Nordin, IFK Östersund mot Anundsjö IF
  • Antonios Bahdke, IF Sylvia mot Assyriska