Han gjorde Årets drömmål i division 2

Efter en omröstning står det klart att Hudiksvalls FF:s Araya Zerai i division 2 Norra Svealand stod för Årets drömmål i division 2 säsongen 2020. Utöver äran kammar han hem 15 000 kr, varav 5 000 kr går till spelaren och 10 000 kr går till föreningen.

Årets drömmål är en del av tävlingen Unibet 2:an, som för 18:e året i rad korar säsongens bästa spelare i division 2. Detta tilläggspris instiftades för fem år sedan, efter att Huddingeliraren Nikola Vasic cyklade in två helt otroliga drömmål i division 2 Södra Svealand, som fastnade på film.

I år avgjordes tävlingen för första gången av alla fotbollsfans, genom en omröstning på Unibet 2:ans hemsida. Inför omröstningen hade Unibets jury utsett 10 finalister från division 2-fotbollens sex olika regionsserier.

Efter nästan 3000 röster på de olika bidragen stod det klart att Araya Zerai i Hudiksvalls FF gjorde Årets drömmål med sitt solonummer för Hudiksvalls FF mot Enskede SK i division 2 Norra Svealand. Han vann närmast före Emir Ragipovic, Gottne IF och Joshua Santana, Asarums IF.

– Vi säger stort grattis till en värdig segrare i Araya Zerai och även grattis till Hudiksvall, som får kröna serieseger och uppflyttning med att även kamma hem detta pris. Vi är också otroligt glada för intresset och det stora antal röster som samlades in. Så hatten av till alla division 2-fans, säger Henrik Holm, projektledare för Unibet 2:an och Årets drömmål.

Vinnaren av Årets drömmål i division 2 kammar hem 15 000 kr, varav 5 000 kronor går till spelaren själv och resterande 10 000 kronor går till föreningen.

Så slutade Årets drömmål i division 2 (efter omröstning)

SegrareAraya Zerai, Hudiksvalls FF (vs Enskede SK, div 2 Norra Svealand)

Övriga finalister:

2. Emir Ragipovic, Gottne IF (vs Friska Viljor, div 2 Norrland)
3. Joshua Santana, Asarums IF (vs Nosaby IF, div 2 Östra Götaland)
4. Ibat Younis, Enköpings SK (vs Skiljebo SK, div 2 Norra Svealand)
5.
Jonathan Gustafsson, IK Oddevold (vs Lidköpings FK, div 2 Norra Götaland)
6. Matthias Karjalainen, Värmbols FC (vs Rynninge, div 2 Södra Svealand)
7. Shergo Shehab, Arameisk-Syrianska (vs Värmbols FC, div 2 Södra Svealand)
8. Besarion Kodalaev, Vänersborgs IF (vs Stensungsunds IF, div 2 Norra Götaland)
9. Stefan Ostojic, FC Stockholm (vs Enskede SK, div 2 Norra Svealand)
10. Hampus Tjernhell, Skiljebo SK (vs IFK Österåker, div 2 Norra Svealand)

Se målen på https://www.unibettvaan.se/aretsdrommal2020

Henrik Holm, projektledare Unibet 2:an, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 11 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 26 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande.