Här är de svenska fansens EM-låt

Under våren har svenska fotbollsfans haft möjligheten att, tillsammans med spelbolaget Unibet, skapa Sveriges inofficiella EM-låt. Totalt har fansen skickat in över 200 textbidrag i Unibets låtskrivartävling. Låten bygger på influenser av de bästa bidragen, för att skapa den ultimata läktarsången. För sång står artisten Sara Löfgren.

– Vi har fått in väldigt många bra bidrag och vi är glada över att ha tagit fram en läktarlåt inför EM, tillsammans med de svenska fansen. Vi hoppas att den ska kunna bära fram det svenska landslaget från läktaren, säger Jonas Nilsson, pr-chef på Unibet.

Unibets låtskrivartävling är ett resultat av det stora intresse som varit kring låten ”För alla oss” som hörts i företagets reklamfilmer. Bland annat har allsvenska laget Åtvidaberg gjort en uppmärksammad version av låten.

- När vi först hörde Åtvidabergsspelarnas version förstod vi att det fanns något där som vi kunde bygga vidare på. Med Sara Löfgren och en kör av svenska fans vill vi skapa en inramning som kan passa EM och den härliga stämning som frodas på läktarna när Sverige spelar, säger Jonas Nilsson.

Nyversionen av ”För alla oss” hade världspremiär under torsdagskvällen i ”Sportvärlden med Glenn Hysén”, ett radioprogram som tar tempen på fotbollsvärlden inför EM, där Unibets ambassadör Glenn Hysén gjorde sitt sista framträdande för den här säsongen.

För sammanställning av text och musik står Streamline Audio och Perfect Fools. Artisten är Sara Löfgren. Låten finns på YouTube och för nedladdning på den sociala musiktjänsten Soundcloud. ”För alla oss (Anthem Edit)” kommer också på Spotify inom kort.

Låten finns tillgänglig för nedladdning på: http://soundcloud.com/unibet och http://unibettavling.se/

Musik och bildspel: http://www.youtube.com/watch?v=IEdKRqgee3w

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, pr-chef Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har över 6,2 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritanien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com