Här är finalisterna till Årets drömmål i division 2

Tio utvalda finalister gör upp om utmärkelsen Årets drömmål i division 2. Priset är en del av tävlingen Unibet 2:an, som sedan 2003 riktar strålkastarljuset på den svenska division 2-fotbollen. Vinnaren röstas fram av det svenska folket.

För några dagar sedan spelades den sista serieomgången i division 2-fotbollens sex olika regionsserier. Under säsongen har flera vackra fotbollsmål fastnat på film och nominerats som bidrag till Årets drömmål. Utmärkelsen är en del av tävlingen Unibet 2:an, som för 18:e året i rad korar säsongens bästa spelare i division 2.

Ur ett tjugotal bidrag har Unibets jury utsett 10 finalister, som tävlar om utmärkelsen Årets drömmål i division 2. Nytt för i år är att slutvinnaren utses av folket, via en omröstning.

– Vi korar Årets drömmål i division 2 för femte året, och det kändes som en bra utveckling av tävlingen att denna gång låta alla fotbollsfans få det sista ordet om vilket mål som var bäst. I år har vi en härlig blandning av soloräder, frisparkar och långskott och det ska bli spännande att se vilket bidrag som tar hem priset, säger Henrik Holm, projektledare för Unibet 2:an och Årets drömmål.

Vinnaren av Årets drömmål i division 2 kammar hem 15 000 kr, varav 5 000 kronor går till spelaren själv och resterande 10 000 kronor går till föreningen. Omröstningen pågår fram till den 3 november, och kort därpå presentas resultatet.

Här är finalisterna i Årets drömmål i division 2:

• Araya Zerai, Hudiksvalls FF (vs Enskede SK, div 2 Norra Svealand)

• Besarion Kodalaev, Vänersborgs IF (vs Stensungsunds IF, div 2 Norra Götaland)

• Emir Ragipovic, Gottne IF (vs Friska Viljor, div 2 Norrland)

• Ibat Younis, Enköpings SK (vs Skiljebo SK, div 2 Norra Svealand)

• Hampus Tjernhell, Skiljebo SK (vs IFK Österåker, div 2 Norra Svealand)

• Stefan Ostojic, FC Stockholm (vs Enskede SK, div 2 Norra Svealand)

• Shergo Shehab, Arameisk-Syrianska (vs Värmbols FC, div 2 Södra Svealand)

• Matthias Karjalainen, Värmbols FC (vs Rynninge, div 2 Södra Svealand)

• Jonathan Gustafsson, IK Oddevold (vs Lidköpings FK, div 2 Norra Götaland)

• Joshua Santana, Asarums IF (vs Nosaby IF, div 2 Östra Götaland)

Se målen och rösta här.

Läs om de nominerade till Unibet 2:an här.

Henrik Holm, projektledare Unibet 2:an, 070-875 41 31, henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 11 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 26 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande.