Här är oddsen på att Trump får fredspriset

Efter de sydkoreanska hyllningarna av Donald Trump har den amerikanske presidenten nu nominerats till Nobels fredspris. Enligt Unibets odds blir det dock svårt för Trump att kamma hem priset. Ett spel på att han får utmärkelsen står i oddset 11 gånger pengarna.

En grupp republikanska politiker i USA har nominerat Donald Trump till Nobels fredspris för hans medlande roll i konflikten mellan Nord- och Sydkorea. Om Trump får utmärkelsen blir han den femte amerikanske presidenten att uppmärksammas av den norska Nobelkommittén, varav den tredje under 2000-talet (Jimmy Carter 2002 och Barack Obama 2009).

– Enligt spelarna kommer den norska nobelkommittén lämna Trump trumpen. Det är alltså inte speciellt sannolikt att han får utmärkelsen. Samtidigt vet vi att det här priset har genererat såväl utropstecken som frågetecken genom åren. Dessutom har ju Trump överraskat förr, minst sagt, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Ett spel på att Trump mottar Nobels fredspris den 10 december ger 11.00 gånger pengarna, att jämföra med att han inte får utmärkelsen som står i oddset 1.01.

Unibet odds på Nobels fredspris 2019:

Att Donald Trump mottar utmärkelsen
Ja 11.00
Nej 1.01

För fler och uppdaterade odds, se: https://se.unibet.com/betting#filter/tv___novelty/1004661949

Henrik Holm, spelexpert, 070-875 41 31, henrik.holm@unibet.com