Här är orterna som får en snörik jul

Allt medan snön faller i stora delar av landet kommer nya prognoser om hur julvädret väntas bli. Spelbolaget Unibet erbjuder möjligheten att spela på om det blir en vit jul, med odds på 14 svenska städer från norr till söder. Enligt Unibets odds är det framförallt Norrland och Dalarna som kan se fram emot en snörik jul, men även stockholmarna kan få fira med snö på backen.

De orter som går att spela på hos Unibet är Gävle, Göteborg, Haparanda, Helsingborg, Malmö, Mora, Norrköping, Skövde, Stockholm, Sundsvall, Umeå, Uppsala, Växjö och Örebro.

– Julvädret är en ständigt återkommande fråga som inte lämnar någon svensk oengagerad. Just nu verkar det bli en vit jul för hela Norrland. Den som tror på ett vitklätt Göteborg däremot har inte oddsen med sig. Allra snösäkrast är det i Haparanda, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet Sverige.

Källan som Unibet använder sig av är SMHI. Om en ort har mer än 10 cm snö på marken den 24 december räknas det som en vit jul.

Unibets odds på en vit jul den 24 december 2012:

Gävle

Örebro

Ja                  1,85

Nej                 1,85

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, pressansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har idag över 7,0 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet erbjuder odds genom Kambi Sports Solutions, www.kambi.com.
Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com