Här är spelarnas vinnare av Let’s Dance 2020

På fredag drar årets säsong av Let’s Dance igång och som alltid är det ett brett utbud av svenska kändisar som ställer upp, från Liberalernas tidigare partiledare Jan Björklund till influencern Alice Stenlöf. Favorit att kamma hem tävlingen är Andreas Lundstedt från populära musikgruppen Alcazar, strax före ”Soldoktorn” Mikael Sandström.

Let’s Dance firar 15-årsjubileum i år och en sprakande premiär väntar på fredag. I år dansar bland annat fotbollsspelaren Anders Svensson, kändisdottern och influencern Penny Parnevik och komikern Anders Jansson. Men den som tar hem kalaset enligt Unibets odds blir Andreas Lundstedt, som tillsammans med dansaren Tobias Bader bildar det första samkönade dansparet i svenska Let’s Dance. Seger för paret står i oddset 3.00.

– Det kommer kanske inte som en överraskning att Andreas Lundstedt är segerfavorit. I Alcazars färgglada uppträdanden har vi sett prov på att han är en begåvad dansare. Desto mer anmärkningsvärt är det kanske att soldoktorn Mikael Sandström ges nästan lika stor segerchans, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Ett spel på att förra årets mellovinnare John Lundvik tar hem tävlingen ger oddset 4.50, medan den tidigare väderpresentatören Bathina Philipson ger 10.00 gånger pengarna. I botten av oddslistan placeras sångerskan och skådespelerskan Sussie Eriksson, ett spel på att hon vinner tävlingen står i 31.00 – samma odds som Anders Jansson och Jan Björklund.

– Sussie Eriksson, Anders Jansson och Jan Björklund ser ut att få det tufft, däremot tror jag att Anders Svensson, som byter fotbollskorna mot dansskorna, kan överraska, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Unibets odds på Let’s Dance 2020:

Vinnare
Andreas Lundstedt 3.00
Mikael Sandström 3.50
John Lundvik 4.50
Penny Parnevik 5.00
Anders Svensson 7.00
Alice Stenlöf 8.00
Bathina Philipson 10.00
Anders Jansson 31.00
Jan Björklund 31.00
Sussie Eriksson 31.00

För de senaste oddsen:

Henrik Holm, spelexpert på Unibet,
070-875 41 31,
henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 11 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 26 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare och medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, samt medgrundare och medlem av IBIA (International Betting Integrity Association). Kindred Group är granskad och certifierad av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande.