Hedman får lyfta bucklan för första gången

Natten till torsdag är det äntligen dags för Stanley Cup-slutspelet att dra igång. Grundseriesuveränerna Tampa Bay tar emot Columbus i vad som på förhand väntas bli en transportsträcka. Tampa är spelarnas favorit till bucklan, främst utmanade av Calgary Flames.

– Victor Hedmans Tampa har stått för en smått osannolik grundserie. Det är dock inte säkert att det betyder så mycket här, att fälla storfavoriter är så klart extra tändvätska till övriga klubbar. Vinner Tampa är det blott klubbens andra titel. Den första tog de 2004 med Modin i spetsen., säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Ett spel på att Tampa Bay vinner Stanley Cup står i oddset 3.00, att jämföra med närmaste utmanaren i oddslistan Calgary, som spelas till 9.50 gånger pengarna. Bakom Flames återfinns Boston Bruins (12.00), Nashville Predators (14.00) och San José Sharks (15.00).

– Det känns som att Boston alltid går långt i slutspelet, och det skulle faktiskt inte förvåna mig om tunga Bruins går hela vägen. Värt att nämna är att Vegas Golden Knights återigen ser ut att kunna gå långt i slutspelet, säger Henrik Holm.

Att Vegas skulle vinna Stanley Cup ger 16.00 gånger pengarna, samma odds som regerande mästarna Washington Capitals står i. Största outsidern i slutspelet är Dallas Stars (31.00) och Gabriel Landeskogs Colorado Avalanche (36.00)

Unibets odds på Stanley Cup-slutspelet:

Vinnare
Tampa Bay Lightning 3.00