Ingen vit jul i år – enligt oddsen

Med snart bara en månad kvar till jul har spekulationerna kring om det blir en vit jul dragit igång. Men den som hade hoppats på en riktig vargavinter med mycket snö kommer troligtvis bli besviken. Sett till oddsen från spelbolaget Unibet är det Sundsvallsborna som har störst sannolikhet att få fira en riktigt vit jul i år. Ett spel på att Sundsvall kommer ha ett snötäcke på minst 10 cm på julafton ger 3,00 gånger pengarna just nu.

I flera år har man kunnat spela på om det blir en vit jul hos spelbolaget Unibet. I år är inget undantag och redan nu öppnas spelen upp kring om det blir en vit jul.

Men det ser mörkt ut för alla svenskar som vill fira jul med ett rejält snötäcke omkring sig. Bäst utsikter har Sundsvall enligt oddsen, medan resten av landet får räkna med att få öppna klapparna och äta julmaten utan ordentligt med snö utanför dörren.

Oddsen på att Stockholm ska få en vit jul ligger nu på 6,00, Göteborg 10,00 och Malmö hela 12,00.

– Det är långt kvar till jul, men sett till våra odds som historiskt varit väldigt träffsäkra, ser det just nu dystert ut för att vi ska få fira en jul med mycket snö förutom i Norra Sverige, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet Sverige.

Källan som Unibet använder sig av är SMHI. Om en ort har mer än 10 cm snö på marken den 24 december räknas det som en vit jul.

Unibets odds på en vit jul den 24 december 2012:

Sundsvall:
Ja                  3,00
Nej                 1,33

Uppsala:
Ja                  5,50
Nej                 1,12

Ja                  6,00
Nej                 1,10

Örebro:
Ja                  6,50
Nej                 1,08

Norrköping:
Ja                  6,50
Nej                 1,08

Göteborg:
Ja                  10,00
Nej                 1,03

Malmö:
Ja                  12,00
Nej                 1,02

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, pressansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45,
jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har idag över 7,0 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet erbjuder odds genom Kambi Sports Solutions, www.kambi.com.
Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com