Jonas Gardell tippas bli populäraste sommarprataren

Med start midsommardagen sänds åter radioprogrammet Sommar i P1 som lockar många lyssnare webben och i mobilen. Förra året blev Anja Pärsons sommarprat det mest nedladdade programmet. I år tippas Jonas Gardell samt journalistduon Schibbye/Persson bli de populäraste sommarpratarna enligt spelbolaget Unibet som satt odds på vilka som blir mest nedladdade.

Mångsysslaren Jonas Gardell är ständigt aktuell och toppar i år Unibets lista över vem eller vilka som blir mest nedladdade bland årets sommarpratare. Att Jonas Gardell blir mest nedladdad ger endast 350 kronor åter på en satsad hundralapp. Lika mycket ger ett spel på journalistduon Martin Schibbye & Johan Persson.

– Även om Jonas Gardell synts mycket den senaste tiden så tror vi att han kommer att bli populär att lyssna på hemma i hängmattan i sommar. Han är dessutom den som är först ut bland sommarpratarna och det brukar även bli den som blir mest nedladdad, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet.

Filip Hammar och en av få idrottpersonligheter på listan, Henrik Lundqvist, är de som främst utmanar Gardell och Schibbye/Persson. Såväl Hammar som Lundqvist spelas till oddset 4,75.

Samtliga politiker är i år högoddsare där Anton Abele, Jean-Pierre Lacroix och Jan Eliasson spelas till hela 50 gånger pengarna. Ingemar Eliasson står i oddset 75 gånger insatsen.

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, pressansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com

Vilken ”sommarpratare” får flest nedladdningar?
Sommarpratare Odds

Tareq Taylor 100.00
Virpi Pahkinen 100.00

Sommarprataroddsen hos Unibet:

Unibet grundades 1997 och är ett onlinebaserat spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet erbjuder odds genom Kambi Sports Solutions, www.kambi.com. Unibet har idag över 7,2 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, ESSA, European Sports Security Association och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com
Unibet Group plc, "Fawwara Bldgs", Msida Road, Gzira GZR1402, Malta Tel: 356 2133 3532     Fax: 356 2343 1510       Website : http://www.unibetgroupplc.com        Email:info@unibet.com

Registered office: c/o Camilleri Preziosi, Level 2, Valletta Buildings, South Street, Valletta, Malta. Company No: C 39017. Registered in Malta.