Kamp på målsnöret om sista finalplatsen i Övik

Enligt Unibets senaste odds kommer Theoz, Kiana och Nordman att gå vidare från lördagens semifinal i Melodifestivalen. För den fjärde och sista platsen blir det en jämn kamp mellan Tennessee Tears och Victor Crone.

Åtta ska bli fyra när Melodifestivalens semifinal avgörs i Örnsköldsvik. Först ut i startfältet på lördag är Theoz, som också är den största favoriten att gå till finalen, enligt odds från Unibet. Ett spel på att Linköpingsonen slutar topp-4 står i oddset 1,10. Även Kiana (1,15) och Nordman (1,45) har stora chanser att få följa med till finalen.

– Theoz, Kiana och Nordman ligger bäst till inför semifinalen, medan det är mer ovisst om den fjärde och sista finalplatsen. Just nu är det 50/50 mellan countryduon Tennessee Tears och Victor Crone om att sluta topp-4 på lördag, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Loreen fortsatt segerfavorit

Med alla deltävlingar avklarade är Loreen med låten ”Tattoo” fortsatt storfavorit inför den stora finalen den 11 mars, närmast före Marcus & Martinus. Unibets odds har prickat rätt vinnare 16 av de 20 senaste Mellofinalerna.

Unibets odds på Melodifestivalen 2023

Semfinal: Att kvalificera sig för final (sluta topp-4)
Theoz 1.10
Kiana 1.15
Nordman 1.45
Tennessee Tears 1.75
Victor Crone 1.75
Mariette 2.75
Melanie Wehbe 5.50
Elov & Beny 8.00

Vinnare
Loreen 1.08
Marcus & Martinus 5.00
Maria Sur 12.00
Smash Into Pieces 18.00
Jon Henrik Fjällgren 36.00

För de senaste oddsen:

Henrik Holm, spelexpert på Unibet,
henrik.holm@kindredgroup.com

Unibet grundades 1997 och är en del av Kindred Group, en speloperatör noterat på Nasdaq Stockholm. Kindred Group äger och driver 9 varumärken, däribland Unibet, och är ett av de största privata spelbolagen på den europeiska marknaden. Kindred Group har över 30 miljoner kunder. Kindred Group är medgrundare av EGBA (European Gaming and Betting Association) och av IBIA, samt medlem av RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och granskad och certifierat av eCOGRA vad gäller ansvarsfullt och rättvist spelande.