Kristallen 2019: Succé för ”Störst av allt” enligt oddsen

På fredag prisas Sverige främsta tv-program och tv-personligheter på den årliga Kristallengalan. Enligt oddsen från Unibet blir Netflixserien ”Störst av allt” galans stora vinnare med pris för årets tv-drama samt individuella priser till huvudrollsinnehavarna Felix Sandman och Hanna Ardéhn.

TV-priset Kristallen har delats ut sedan 2005. Årets tillställning direktsänds från Cirkus i Stockholm och leds av Babben Larsson och David Sundin. Unibet har tagit fram vinnarodds på några av galans mest prestigefyllda kategorier. Enligt dessa blir det exempelvis ett tungviktsmöte i kategorin ”Årets program” där de två senaste årens vinnare Mandelmanns gård (2017) och Wahlgrens värld (2018) båda står i 2,25 gånger pengarna.

I kategorin ”Årets TV-drama” är det i stället en nykomling, i form av Netflixserien ”Störst av allt”, som är favorit till oddset 1,85, medan SVT:s ”Bonusfamiljen” lurar strax bakom med oddset 2,50. Dessutom är huvudrollsinnehavarna i ”Störst av allt” - Hanna Ardéhn (1,25) och popstjärnan Felix Sandman (1,85) - stora favoriter till Årets kvinnliga respektive manliga skådespelare.

– Favoritskapet för ”Störst av allt” känns givet, som den första svenska Netflixserien var det en dundersuccé, och inte bara i Sverige. Extra kul också att två färska talanger som Ardéhn och Sandman kan belönas med de individuella priserna, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

I kategorin ”Årets underhållningsprogram” är det också en uppstickare som bär favoritskapet. Filip & Fredriks ”Alla mot alla” ser ut att snuva långkörarna På spåret och Let’s dance på pokalen.

Unibets odds på Kristallen 2019:

Årets program

David Sundin 2.15
Peter Jihde 5.00
Johnnie Krigström & Mattias Särnholm 7.50

Årets kvinnliga skådespelare i en TV-produktion
Hanna Ardéhn 1.25
Mikaela Knapp 5.0
Ia Langhammer 6.00
Josefin Neldén 7.50
Helena Bergström 18.00

Årets manliga skådespelare i en TV-produktion