Liamoo är storfavorit, Fröken Snusk kan skrälla

Mellocirkusen har dragit vidare till Göteborg och det är dags för Fröken Snusk att kliva in i tävlingen. Hon ligger just nu på en tredjeplats i Unibets oddslista, bakom Maria Sur och den solklara förhandsfavoriten Liamoo.

På lördag ställer sig Liamoo på Melodifestivalens scen för fjärde gången. Han har prenumererat på direktbiljetter till finalen och allt talar för att det blir så även denna gång. Enligt Unibets odds får han sällskap av Maria Sur, hon debuterade i Melodifestivalen förra året med låten ”Never give up” som slutade på en nionde plats i finalen.

Men den mest omtalande artisten i Scandinavium är utan tvekan epadunksdrottningen Fröken Snusk, vars främsta hit är ”Rid mig som en dalahäst”. Frågan är om hon kan utmana Maria Sur om den andra finalbiljetten. Enligt oddsen ser det ut som att Fröken Snusk får nöja sig med en tredjeplats.

Efter Fröken Snusk återfinns den svensk-samiska artisten Dear Sara som ligger bra till för att ta sig till den förlängda deltävling 5 där alla treor och fyror gör upp om de sista två platserna i finalen.

– Startfältet i Göteborg har två klara förhandsfavoriter med Liamoo i spetsen och just nu ser det ut som att det blir Fröken Snusk och Dear Sara som lägger beslag på tredje- och fjärdeplatsen, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Längre ner i oddslistan finns Charles Koroma, vars artistnamn är C-Joe. Han är en pionjär inom svensk afrobeat och har hittat sin publik både i Sverige och utomlands.  Skulle C-Joe gå direkt till final ger det hela femton gånger insatsen tillbaka. Det rutinerade hälsingebandet Engmans kapell som har lirat tillsammans i 30 år, ser också ut att få det svårt att avancera i tävlingen.

Unibets odds på Melodifestivalen 2024

Deltävling 2: Att kvalificera sig för final
Liamoo 1.08
Maria Sur 1.15