Liveodds på det amerikanska valet

Med bara dagar kvar innan vallokalerna slår upp dörrarna i USA är kampen om presidentposten jämnare än någonsin. Under hela valdagen och natten den 6 november erbjuder spelbolaget Unibet livespel på utgången i presidentvalet. Bland annat kommer det att gå att spela på utgången i varje delstat, samt på vem som kommer att stå som slutlig segrare.

– Presidentvalet i USA berör och engagerar många. Det är väldigt kul att kunna erbjuda våra kunder möjligheten att spela live på utgången i valet. Vi ser det som ett sätt att öka spänningen under valnatten, samtidigt som det ger en träffsäker bild av hur valet kommer att sluta. Mig veterligen är det här första gången någonsin man kommer att kunna livespela på ett amerikanskt val i Sverige, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet Sverige.

Spelarnas favorit just nu är Barack Obama och han har i dagsläget lägst odds för att vinna presidentvalet. 1,38 gånger pengarna mot Romneys 2,80. Spelstatistik från Unibet visar också att hela 64 procent av de svenska spelarna har lagt sina pengar på den sittande presidenten. Motsvarande procentsats för alla spel hos Unibet i Europa är 65 procent.

– USA-valet är ett hett eftertraktat spelobjekt och vi har fått in många spel på de båda kandidaterna. Just nu är det fördel Obama som också har 64 procent av alla lagda spel på sig i Sverige, säger Jonas Nilsson.

Unibets liveodds kommer att uppdateras under valnatten den 6 november och kommer att spegla det aktuella läget för varje stat och presidentkandidat. Liveoddsen kommer även att kommenteras på Unibets Valodds-twitter @Valodds under hela valnatten.

Länk till Unibets odds på det amerikanska valet: http://bit.ly/usaval

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:

Jonas Nilsson, pressansvarig Unibet Sverige, 070-293 23 45, jonas.nilsson@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är ett spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com.  Unibet har över 6,7 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group. Unibet är medlem i EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.
Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com