Marcus & Martinus är näst största oddsfavoriterna på 15 år

Den norska tvillingduon Marcus & Martinus är storfavoriter att vinna årets upplaga av Melodifestivalen. Under de senaste femton åren är det bara Loreen som har spelats till lägre vinnarodds inför en final.

Markus & Martinus är i sin andra raka final i Melodifestivalen. Förra året kom de tvåa med låten ”Air”. Nu har de norska tvillingarna siktet inställt på guld och så ser det även ut att bli. Åtminstone om man ska tro spelbolaget Unibet som har prickat in 17 av de senaste 21 Mellovinnarna.

– Allt talar för att Marcus & Martinus får representera Sverige när Eurovision Song Contest går av stapeln i Malmö. De har hela tiden varit förhandsfavoriteter och de senaste dagarna har oddset pressats ner ytterligare, säger Henrik Holm, oddsexpert på Unibet.

Marcus & Martinus spelas just nu till oddset 1,10 gånger insatsen. Den enda artist som har spelats till lägre odds inför en final är Loreen som förra året gav det rekordlåga oddset 1,08.

Mellodebutanten Jacqline Moss ligger på andra plats i oddslistan till oddset 14 gånger pengarna. Därefter återfinns Danny Saucedo och Liamoo som ger 18, respektive 21 gånger insatsen tillbaka. Det finns med andra ord pengar att tjäna för den som inte tror på en norsk seger.

De fem största vinnarfavoriterna i Mellon sedan 2010

Cazzi Opeia 76.00
Jay Smith 101.0
Lisa Ajax 126.0