Mästarna försvarar sina titlar enligt oddsen

På fredag drar ligaspelet i både Frankrike och Tyskland igång och det är mästarlagen som är först ut. Mästarna i båda ligorna har förstärkt klokt och behållit sina stjärnor och oddsen pekar på att de försvarar sina titlar i år. Både spelbolaget Unibet och deras spelare håller PSG och Bayern München som klara favoriter till att ta hem respektive liga.

Hittills har 88% av spelen på Ligue 1 hos Unibet lagts på PSG, med Monaco som klar tvåa med 9% av spelen. Unibet kommer under säsongen att streama den franska ligan på sin hemsida, och man kommer att kunna se matcherna såväl i datorn som via mobilen.

– Monaco, som inför säsongen förstärkt laget med bland andra Falcao från Atletico Madrid, har mycket på grund av hög aktivitet på transfermarknaden seglat upp som det enda lag som kan utmana PSG om titeln. Men att en nykomling skulle gå och vinna ligan på första försöket känns inte troligt utan det mesta talar för att PSG försvarar sin titel, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet.

Unibets spelare har än större förtroende för de regerande mästarna i Tyskland. Bayern München har fått hela 96,8% av spelen inför fredagens premiär, medan Borussia Dortmund har fått 2,8% av spelen.

– Bayern München var inte bara Tysklands utan hela Europas bästa lag förra året och väldigt lite talar för att de inte ska vinna ligan även i år. Dortmund tappade en av sina bästa spelare, Götze, till just Bayern och de kommer förmodligen inte att räcka till i år heller, trots seger i supercupmötet, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet.

När det kommer till de svenska insatserna i de båda ligorna tyder oddsen på svensk succé i Ligue 1, mycket på grund av en viss Zlatan Ibrahimovic. Unibet ger 1.90 gånger pengarna på att de svenska spelarna i Ligue 1 tillsammans gör över 29.5 mål. I Bundesliga ger Unibet 2.70 gångerna pengarna på att de svenska spelarna gör över 16.5 mål under säsongen.

Spelarna säkra på skytteligavinnare
Inför ligastarterna spekuleras det också mycket kring vem som kommer att vinna skytteligan i respektive land. I Frankrike har Napolis skyttekung Edison Cavani värvats till PSG samtidigt som Monaco plockade Radamel Falcao från Atletico Madrid. Båda dessa nyförvärv är favoriter till skytteligatiteln och förtroendet för de båda bland Unibets spelare är stort. 58% procent av spelarna tror på Radamel Falcao, 27% på Zlatan Ibrahimovic och 14% på Edison Cavani.

I Tyskland är det Robert Lewandowski som är favorit, både enligt Unibets odds och enligt spelarna, 78% av spelen har lagts på honom. Hamburgs Artjoms Rudnevs är spelarnas andrahandsfavorit med 14% av spelen, till ett odds på 30.00 gånger pengarna. Unibet själva tror istället på att Mario Mandzukic, Stefan Kiessling och Klaas-Jan Huntelaar tar upp kampen med Lewandowski om skytteligatiteln.

Enligt oddsen har PSG chans på åtminstone två troféer under årets säsong. Oddsen på två vunna titlar är 2.80 gånger pengarna och 8.00 på tre vunna titlar. Också Bayern München är en trolig kandidat till att ro hem två titlar, till oddset 2.50 gånger pengarna. Skulle Bayern vinna tre titlar ger det 11.00 gånger pengarna hos Unibet.

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:
Jonas Nilsson, pressansvarig, Unibet Sverige
Mejl: jonas.nilsson@unibet.com

Alla odds finns på www.unibet.se

Frankrike

Reims              750.0
Ajaccio            1000
Guingamp       1000

Antal mål av svenska spelare:

Över 29.5        1.90
Under 29.5      1.80

Att göra flest mål i ligan:

R Falcao         3.00

1. FC Nürnberg                     1000
Hertha Berlin                         1000
Eintracht Braunschweig       2000

Antal mål av svenska spelare:

Över 16.5                             2.70
Under 16.5                           1.42

Att göra flest mål i ligan:

R Lewandowski                   4.25
S Kiessling                          4.75
K J Huntelaar                       7.00
M Mandzukic                       7.00
T Müller                                11.00
M Reus                                15.00
V Ibisevic                             20.00
A Rudnevs                           30.00
L de Jong                             30.00
F Ribéry                               40.00
Mame Biram Diouf             40.00
A Meier                                50.00
A Robben                            40.00
R van der Vaart                   50.00
A Szalai                               50.00

Unibet grundades 1997 och är ett onlinebaserat spelbolag noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet erbjuder odds genom Kambi Sports Solutions, www.kambi.com

Unibet har idag över 7,2 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, ESSA, European Sports Security Association och är övervakad och certifierad av eCOGRA enligt ansvarsfullt och rättvist spelande.

Mer information om Unibet Group plc finns på www.unibetgroupplc.com

Unibet Group plc, "Fawwara Bldgs", Msida Road, Gzira GZR1402, Malta Tel: 356 2133 3532     Fax: 356 2343 1510       Website : http://www.unibetgroupplc.com        Email:info@unibet.com
Registered office: c/o Camilleri Preziosi, Level 2, Valletta Buildings, South Street, Valletta, Malta. Company No: C 39017. Registered in Malta.