Mellon 2018: Edward Blom spurtar i oddslistan

Benjamin Ingrosso är den stora förhandsfavoriten i Karlstad där årets Mellocirkus sparkar igång imorgon. Men nu rusar Edward Blom i oddslistan. Edwards odds på att gå direkt till final har under de senaste dagarna gått ner från åtta till 2,75 gånger pengarna.

Enligt oddsen från Unibet blir det Benjamin Ingrosso och Kamferdrops som kniper de två finalbiljetterna i Karlstad, medan Sigrid Bernson får sällskap av Edward Blom till andra chansen. Melodifestivalens grand old lady, Kikki Danielsson, ser ut att dra det kortaste strået och hamna sist när hon ställer upp i tävlingen för tionde gången.

– Spelarna har redan från början trott på Benjamin Ingrosso som också är andrahandsfavorit att vinna årets Melodifestival efter Liamoo. Den stora överraskningen i Karlstad kan bli Edward Blom, hans odds har gått ner kraftigt de senaste dagarna, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Unibet odds på Melodifestivalens första deltävling i Karlstad

Vilka artister går direkt final?
Benjamin Ingrosso 1.07
Kamferdrops 1.70
Sigrid Bernson 2.25
Edward Blom 2.75
John Lundvik 4.00
Renaida Braun 5.50
Kikki Danielsson 10.00

Vilka går till andra chansen?
Sigrid Bernson 1.75
Edward Blom 1.80
Kamferdrops 1.95
Renaida Braun 2.25